onsdag 21 mars 2012

Onsdag

Hej hej!

Nu är det helt plötsligt onsdag och mitten på veckan. Dagarna verkligen bara flyger förbi. Snart är det helg igen :o)

I går spenderade jag förmiddagen i tandläkarstolen då det var dags för min 2:a rotfyllning inom loppet av ett år. Den som har ett bra minne kanske kommer ihåg att jag för inte så länge sedan även satte fast en krona på en utav mina kindtänder. Joråsåatt...jag är stammis hos tandläkaren. Och dom gillar verkligen mig...för jag står för större delen av deras inkomst.

Min tandläkare var så brun och fräsch när jag var där igår. Hon hade varit utomlands. Vems förtjänst tror ni det var, att hon kunde fly till varmare bräddgrader en vecka?? Jo MIN och mina urkassa tänder. Jorå...varsågod! ;o)

Idag var det Hugos tur. Idag har han lagat ett hål samt dragit ut en annan tand som var sned och vind. Han var bedövad i nästan hela munnen, stackarn. Men han var såååå duktig. Han var så lugn och trygg och sa inte ens "Aj" eller grimaserade när dom lade bedövningen eller drog tanden.

Tandläkaren sa egentligen att tanden inte gjorde någon fara trots att den nya tanden har börjat titta upp bakom. Han tyckte att Hugo själv skulle få avgöra om dom skulle plocka ut den idag eller inte. "Jag vill plocka ut den...för då får jag en tia!" var Hugos svar :o)

Han har börjat få upp ögonen för pengar och pengars värde. Så förra veckan införde vi veckopeng för barnen. Dom får 10:- var om dom tex ser till att hålla rent på rummet, klär på sig kläder och ytterkläder utan gnäll osv osv. Hugo har hunnit tjäna ihop en hel förmögenhet (135:-) på veckopeng, tandféen samt en gammal plånbok som han hittade med 80:- i :o)

Drömmarna och planerna för pengarna har varit många och svindlande. Men idag kom han på vad han ville köpa. Fotbollskort! Den stora flugan i klassen är just fotbollskort och dom andra grabbarna har redan flera stycken. På rasterna så byter, spelar och snackar dom om vem som är bäst och sämst osv. Så när Marcus kom hem så åkte jag, Hugo och Alva iväg till leksaksaffären för att spendera stålar. Alva hade även hon sparat på sig en saftig summa på hela 40:- ;o)

När vi kom hem så var båda barnen överlyckliga över sin inköp. Hugo över sina fotbollskort och Alva för sin pruttlera ;o)

Såhär blev tyget i soffan :o)
Hugo och Molly busar.
Hugo fixar med sina kort. Alla skulle in i små plastfickor i pärmen som han köpte till.
Alva blev glad över sin rosa pruttlera ;o)

Molly vet inte om hon ska skratta eller gråta. Det är inte lätt att vara trött :o)

Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar