söndag 25 mars 2012

Nu äre schlut...

Hej på er!

Jahaja...nu är det söndag och helgen är slut. Och vilken skön helg det har varit. Jag tror dock att ni är många med mig som tycker att den gått förbi alldeles för fort?!

Kom ni ihåg att ställa om klockan till sommartid? Varje gång som vi har haft barnen små så har jag tyckt att det har varit bökigt och besvärligt att hålla på att ställa om klockan hit och dit. Jag förstår ju självklart att det är ett måste, men det innfaller aldrig vid någon bra tidpunkt. Det ställer ofta till med problem med antingen mat- eller sovtiderna för de små. Men än så länge så verkar inte Molly fara illa av timmen som vi blev berövade på.

Jahapp...vad har vi gjort den här helgen då? Kanske ni undrar. Eller kanske inte? Hur som helst så tänker jag berätta det för Dig ;o)

I lördags så åkte Marcus iväg tidigt till Mantorp för att springa ett seedingslopp inför Göteborgsvarvet som går av stapeln i mitten på Maj. Barnen och jag åkte in till Adolfbergsgården där det var barnloppis på förmiddagen. Barnen hittade varsin leksak som dom fick köpa och så hittade jag även ett par billiga och fina klänningar till vår klänningstokiga Alva.

Eftermiddagen spenderades delvis hemma på tomten där studsmattan äntligen blev framplockad och monterad. Och lite senare blev vi spontaninbjudna (läs; bjöd vi in oss själva) på lite kvällsmat hemma hos Higårds. Årets första grillning blev det. Ooooh så gott!!

Idag så åkte vi till Tekniska Kvarnen, hela familjen. Det blev en mysig stund med både lek- och lärande i en salig blandning. En kul liten utflykt.

Alva har pyntat köksbordet med tussilago.
Tekniska Kvarnen. Barnen och Marcus testar att göra en supermega STOR såpbubbla.
Brobygge och en glad Alva.
Spegelrum.
Jag älskar gamla saker och blev alldeles glad inombords då jag fick se dessa skönheter stå uppställda på en hylla.
Vackert!
Marcus blev som barn på nytt då han fick se det här...
När jag frågade barnen vad som hade varit roligast att se så blev det ett trestämmigt svar (Hugo, Alva och Marcus); Tågbanan!!!
Någon är olydig!
Rolig skylt.
Alva koncentrerar sig.
Molly "conehead" Kindevåg
Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar