torsdag 22 mars 2012

Nu är det VÅR!!!

Hej på er!

Vilket underbart vårväder det är ute idag. Strålande sol och varma (nästan iallafall) vindar. När Molly somnade i vagnen ute på bron så passade jag på att ge mig ut med kameran en snabbis. Tänkte jag skulle spana efter lite vårtecken i trädgården. Och gissa om jag blev glad när jag såg att det faktiskt börjar spritta och sprätta av vår runt om på tomten. Härligt!!

Även om sommaren är min favoritårstid så ligger inte våren långt efter alltså. Det är ju bara så underbart när allt börjar vakna till liv igen efter en kall och ruggig vinter. Fantastsikt!! Känner ni inte hur det bara som...AAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH inombords? Visst vill man ge ifrån sig ett riktigt vårtjut?!

Ut och skrik med er nu :o)

En gammal spade står lutad mot husväggen, just precis där det börjar kika upp små tulpanstjälkar. Och så en liten fluga som sitter och solar sig.
Den här stackarn känns lite smått motarbetad. Men skam den som ger sig...upp ska den! Det här måste för övrigt vara den vackraste blomman nånsin, don´t you think?! För den betyder VÅR!!
Jag vet inte vad du tycker. Men jag tycker det här är fint på något sätt.
Titta här då. Vad sägs om det här? Inte illa va?! Grön och grann :o)
Tjohoooo!!
Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar