måndag 19 mars 2012

Helgen i kort

Hej hej!

Nu äntligen har jag fått tillbaka min iPad från lagningen. Det var för över en månad sedan som den råkade hamna i golvet och gick sönder. Nu är den iallafall hemma igen hos mammi och allt är frid och fröjd ;o)

I torsdags så kom mina föräldrar på besök. Barnen var lyriska och tyckte att livet var på topp. Först var farmor och farfar här förra helgen och så kom mormor och morfar den här helgen. Lyxigt värre!!

Vi har mest tagit det lugnt och "bara varit", men i lördags morse åkte pappa och Marcus hem till Ludwig (som ligger i flunsan) och tapetserade en fondvägg. Mamma, jag och barnen stannade kvar hemma och jag fick hjälp med att sy överdraget till madrassen på kökssoffan. Det blev så bra! Nu är det bara kuddarna kvar.

Det är väl inte direkt någon hemlighet att Molly är mindre behändig på nätterna. Ofta kan vi ligga vakna i timmar hon och jag men allra vanligast är att hon ska snutta och bara böka runt. Vilket håller mig vaken men hon själv är i något som liknar sovande tillstånd men ändå inte ;o)

I helgen så var det den stackars blånäsan som ställde till det. Molly har varit öm men också svullen vilket har gjort att hon varit täppt i näsan. Vem kan sova med täppt näsa??

Marcus och jag var uppe med henne på natten men inget vi gjorde hjälpte. Men vid fyratiden vaknade mormor och morfar av oväsendet och kom och hämtade Molly och lade henne i deras säng. Då minsann gick det hur bra som helst att komma till ro och somna om (kanske av ren chock...hehe).

Så nu har vi hyrt in mormor och morfar var tredje helg och även vissa vardagsnätter då dom kommer och avlastar oss ;o)

Nä, tyvärr funkar det inte så. TYVÄRR!! Tydligen är det här något VI måste ta tag i. Typiskt bara att jag är för trött för att orka göra det. Det blir liksom som en ond...jätteond cirkel!

Jaha, nähä! Klockan går och inget av det jag hade tänkt göra idag blir gjort om jag bara sitter på rumpan. Dags att ta sig i kragen och make some nytta här hemma.

Här var det tänkt att det skulle komma några bilder...men iPaden vill inte som jag just nu. Så det här inlägget får bli bildlöst...sorry!

Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vad synd att man inte kunde hyra in dina föräldrar för avlastning, skulle kanske gå att dra av som hushållsnära tjänster....hi, hi. Det är ju ingen hemlighet här heller om de nattliga bestyren. Fast lite bättre är det nog. Förra veckan var jag dock såååå trött att jag gjorde en massa konstiga saker, ska skriva om dom sen. Blev faktsikt yr av tröttheten men så fick jag två sovmorgnar då M var ledig. Nätterna börjar bli lite bättre, lite mindre snutt och bök. Börjar mest vid 04-05 snåret för att sen vakna helt 50.30-06.00. Fast idag 06.20!!!!!! jippi sovmorgon daaaaa.
    Kram på er och förresten så blev köksmöblerna såååå fina!

    SvaraRadera