onsdag 7 mars 2012

Kärlekskrank

Hej på er!

Onsdag kväll och vi har kraschat i soffan framför tvn och Sveriges Mästerkock.

Jag har egentligen inte så mycket att berätta. Det har inte hänt så mycket de senaste dagarna, förutom Hugos söta glugg då. Hur kan man vara så tandlös och ändå så söt?? Och så läspar han så sött också ;o)

Alva hade ett litet önskemål härom kvällen när hon skulle gå och sova. Att dagen därpå få klä sig i klänning, låna lite glitterögonskugga och mitt läppglans. Anledningen till detta önskemål stavas E D V I N :o)

"Mamma får jag ha klänning på mig imorgon och låna ditt glitter på ögonen och så lite läppglans? Jag vill att Edvin ska bli kär i mig".

Efter att jag hade förklarat för Alva att hon är fin som hon är, att man inte behöver smink för att vara vacker, att skönheten kommer inifrån osv osv så kunde jag inte låta bli att låta henne få ha sin klänning, glitter och läppglans.
Det var sedan en förväntansfull liten tjej som gick till dagis den morgonen.

Tyvärr visade det sig att min framtida svärson var ledig just den dagen och resten av veckan så Alva går fortfarande runt och väntar på att han ska bli kär i henne :o)

Jaha, nähä! Inte mycket att berätta som sagt. Är det något Du skulle vilja att jag skrev om? Hjälp mig här nu...jag börjar få bloggtorka ;o)

Hoppas ni får ett skönt slut på veckan. Vi hörs! Kram kram

1 kommentar:

  1. Älskade alvaskrut!!! Underbart!!! Bättre lycka nästa vecka då :)

    Jag tycker du kam skriva lite om hur Marcus och du träffades. Någon rolig anekdot från uppväxten, lite mer om din ursprungsfamilj, om du har något drömresemål eller drömupplevelse, vad du trodde att du skulle bli när du blev stor och hur det stämmer överens ned verkligheten, favoritsån och varför den är det, fem personer död eller levande som du skulle bjuda på middag om det gick... Ja det var lite uppslag. Kram Mia

    SvaraRadera