onsdag 31 augusti 2011

Spännande dagar

Hallå där!

Har ni det bra? Jag sitter med jordens värsta tandvärk :o( Jag var hos tandläkaren i fredags och satte dit en krona på en utav mina kindtänder och i måndags började jag känna av en ond kindtand på motsatta sidan. Tänkte att det kanske kunde ha en koppling till att dom satte in kronan men nu har jag sett en mörk prick på ena sidan tanden och misstänker att det är ett hål i den. Det gör så ont att jag knappt kan äta, prata eller sova :o( Åh, det är så trist!!! Jag har egentligen ingenting emot tandläkarbesök...jag kan tycka att det är ganska skönt faktiskt. Jag slumrade tom till när jag gjorde en rotfyllning ifjol ;o)

Det jag inte gillar är att det är så hiskeligt dyrt!!! Jag skulle kunna ha rest tur och retur till Turkiet flera gånger om för alla pengar som jag har lagt ner på mina tänder. Det konstiga är att jag tycker att jag är ordentlig och duktig på att ta hand om mina tänder....men tydligen inte. Jag skyller på dåligt saliv, hahahaha!

Idag har Ludwig varit hos oss som jag berättade i ett tidigare inlägg. Han var på en lägenhetsvisning inne i stan igår och idag började budgivningen och på några timmar så steg priset från 550 000 (utgångspris) till 890 000 (!) Helt sanslöst!!!! För en 2 rum och kök!!! Han får nog fortsätta leta vidare helt enkelt. Om någon läser det här och vet någon som har en lägenhet eller annat boende till en skötsam kille så säg bara till :o)

I eftermiddags kom mina föräldrar hit för att fira Hugo som fyller 6 år på fredag. Hugo föddes olyckligtvis (?) precis i början på jaktsäsongen då morfar enligt tradititon alltid åker upp till sina hemtrakter för att jaga. Därför brukar dom komma några dagar tidigare eller senare i anslutning till Hugos födelsedag och fira honom. I år var inget undantag. Barnen jublade när mormor och morfar kom och slängde sig i famnen på dom. Det var svårt att behöva vänta med att öppna presenterna innan pappa kom hem från jobbet, men Hugo lyckades (trots en hel del tjat, vilket inte är så konstigt).

Imorgon ska jag ge mig iväg och inhandla de sista presenterna till Hugo när barnen är i skolan och på dagis. Ja, ni läste rätt...imorgon är det äntligen dags för dagis igen för Alva. Det har nog aldrig varit så lätt att få henne isäng som just ikväll. Hon längtar verkligen så efter sina fröknar och kompisar :o) Och jag ser fram emot att få lite egentid med Molly. Hon är snart 4 månader gammal och vi har knappt varit ensamma och bara myst hon och jag. Men nu är det alltså dags!

Gladskit!

Jag vågar knappt tro att det är sant. Men Molly börjar så sakteliga förstå sig på hur man använder nappen.

Vi har varit alldeles för dåliga på att öva Molly på att ligga på magen. Men de korta stunderna som hon har legat på golvet har varit ganska roliga ändå.

Hugo är så förväntansfull och uppspelt inför att få presenter så han vågar inte ens titta :o)

En lillasyster som önskar att hon också fyllde år och kunde få paket. Men snart är det dags...det är baaaara 52 dagar kvar.

En riktig fotboll och en plansch på coolaste fotbollsspelaren Zlatan :o)

Kan man vara mer i "kiss och bajsåldern" än vad Alva är nu??

Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar