lördag 27 augusti 2011

Första kärleken?

Hej på er!

Ligger i ett varmt och kvavt rum med tre utslagna och snarkande barn. Vi är som sagt på församlingshelg ute i Götabro, en liten bit utanför Örebro.

Det har varit en kanonbra dag och barnen har sprungit runt och lekt med kompisar hela dan så vi har inte sett röken av dom. Dom har i stort sett bara synts till runt maten och när det vankades glass ;o)

Hugo har lekt mycket med en utav tjejerna som är med här idag. Vi kan kalla henne för "E". Där "E" har varit där har Hugo med all säkerhet också varit.

Ikväll när vi gick runt och samlade ihop alla barnen inför läggdags så bad "E" och Hugo om att få springa iväg och göra en "sak" först. Det var okej tyckte jag och "Es" mamma och kunde då se hur barnen sprang bakom en buske en bit bort.

Efter en kort stund kom dom fram igen...lite fnittriga sådär. När vi kom upp på rummet så sa Hugo; Mamma, vi skulle bara göra en sak först innan vi skulle gå i säng".
"Jasså, vad då? Ge varandra en godnattpuss?" undrade jag.

"Nä, vi skulle bara bryta av en pinne!"

Jo, jag tackar jag! Det tror jag så mycket jag vill på ;o) Vår lilla tjejtjusare!! Är det hans första kärlek måntro?? :o)

Har tyvärr inga kort på kärleksparet att visa... Men roliga kort på en utav aktiviteterna under dagen som var extremt uppskattad av stora som små...






Alva var inte rädd av sig. Hon flög fram som en vante :o)





Hej vad det går!





Å så på't igen bara :o)

Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Oh, vad gott ni har det. Fina Hugo!!! Är lite nyfiken på vem E är förstås ;)
    Seth har mest lekt med tjejer på vår församlingshelg. En riktig tjejtjusare, haha.
    KRAM kram

    SvaraRadera