fredag 5 augusti 2011

Ny familjemedlem

Hej vänner!

Jag har inte varit speciellt sugen på att blogga de senaste dagarna. Jag vet inte om det kanske är på tiden att ta en liten paus? Samtidigt som jag tycker att det är väldigt mysigt och rogivande att pyssla med bloggen och skriva av sig och spara inläggen som små dagboksinlägg inför framtiden, så är det ju på ett sätt väldigt tidskrävande och det gäller ju att ha ork och inspiration när man ska skriva varje inlägg. Ja, vi får väl se hur det blir...kanske inte så konstigt att man har en liten svacka. Så är det ju med allt här i livet...man orkar ju inte jämt vara på topp och i farten.

Idag har vi iallafall varit och shoppat lite. Ända sedan vi fick veta att vi väntade vårt tredje barn så började vi prata om att eventuellt byta upp oss till en större bil. När Molly väl kom till världen märkte vi att det funkade bra med bilbarnstolar och barnvagn och att alla i familjen skulle få plats i bilen. Men så småningom är det dags för Molly att byta upp till en större bilbarnstol och då började det bli lite dåligt om plats i Renaulten.

Därför började tankarna snurra kring bilar och olika märken och storlekar. Igår var vi och provkörde en Mazda5 2,0 7-sitsig. Den var alldeles lagomt rymlig och trevlig att köra och vi tyckte att den passade in på våra behov och kriterier så vi slog till :o)

Idag fick vi hämta ut den och nu står den och blänker nere på uppfarten. Det här med hus och bilar är ju ganska stora affärer med mycket pengar i omlopp. Men den här affären konstaterade vi kändes bra både i maggropen och ekonomiskt. Varför vi valde en sjusitsig bil var för att vi kände att det kan vara bra att ha några extrasäten till tex kompisar som vill åka med i bilen på väg hem från dagis och skolan men också då man kanske åker på utflykter och barnen vill ha med sig varsin kompis. Då dom inte används kommer dom självklart vara nerfällda och då kommer man självklart kunna utnyttja ytan att packa på osv. Vi är iallfall supernöjda!!!

Sist vi var hemma i Kisa så tog Marcus med sig virke för att kunna svarva små "hattar" till pelarna på trappen. I några år så har pelarna varit utan skydd upptill så vatten har sipprat in i trät och i längde så är det inte så särskilt bra för virket. Så nu slog Marcus slag i saken och svarvade fina "hattar" som sagt som nu är fastmonterade och målade. Han är min handyman, min Marcus :o)

Ja, som sagt...har ingen direkt ork eller inspration att blogga så det här kändes som ett ganska trist och intetsägande inlägg. Även om bloggen bla var till för mig själv som ett sätt att föra dagbok och minnas vad vi har haft för oss under åren så vill jag ju samtidigt att det ska vara rolig läsning för er som tittar in här lite nu och då och just nu känns det bara som att det är många blaha blaha-inlägg. Jaja...vi får se om orken och suget infinner sig igen? Annars får vi säga "tack och hej" för en stund.
Trappen! Pelarna har Marcus själv svarvat hemma i sin morfar Elias "smejja". Staketet och plattorna har han också fixat med själv. Han är så händig och duktig så hälften vore nog ;o)

"Hatt"

Bye bye Renaulten...

Hello Mazda!



Härom dan hälsade vi på Cedermarks i deras stuga. Innan vi åkte hem ville barnen ta ett kvällsdopp i sjön. Det såg så härligt ut och var så vackert med solnedgången så jag passade på att filma lite.

Kram Lovisa

4 kommentarer:

  1. Så du funderar på paus... det är ju något man måste känna själv! Visst kommer jag sakna dina inlägg men bloggen är ju till för dig och inte du för bloggen. Typ.

    Snygg bil! Vi går också i bilbytartankar och Janne är inne på just Mazda, jag är mer skeptisk. Som om jag begriper mig på detta med bilar. jaja, än är det ingen panik, men vi behöver en mindre bil! En som inte drar så mkt bensin.

    Måste bara få ge luft åt min stolthet som storasyster när jag ser Marcus svarvarförmågor!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Nej nej nej. Du får inte sluta blogga Lojsi!!! =) Självklart ska du känna efter själv, men jag älskar ju din blogg!!!! Skriv lite, ibland, eller lägg ut en bild då och då. Det behöver inte vara så seriöst eller välformulerat. Det räcker med lite bilder då och då... Om jag får önska. Men naturligtvis ska du göra vad som känns bäst!!!!! KRAM påre. Ses i em!

    SvaraRadera
  3. Instämmer helt i pastorfruns kommentar, Någon gång ibland kan vi väl få se och läsa om barnbarn och barnbarnsbarn. Utvecklingen går ju så snabbt. Vi på trygghetsboendet i Kisa. KRAM

    SvaraRadera
  4. 7-sitsig bil är perfekt! Vi köpte en VW Touran 7-sitsig för drygt ett år sen och har haft användninga av sätena många gånger, trots att vi bara är 4 i familjen!

    Kram Maria D

    SvaraRadera