söndag 14 augusti 2011

Love -98

Hej!

Ja, som ni kan se så är jag tillbaka och bloggar igen. Det blev ingen jättelång paus, men tillräcklig för att känna att det börjar klia lite i fingrarna trots allt. Hjärnan är inställd på att formulera inlägg kring allt som händer. Jag kommer på mig själv att hela tiden tänka; "Det där ska jag skriva om på bloggen", eller "Det där ska jag fota till bloggen" osv.

Ja, så summan av kardemumman är att jag nog fortsätter ett tag till och tappar jag sugen och orken, ja då är det ju inte värre än att jag tar en liten paus igen.

Nu är vi på väg hem från mamma och pappa. Vi har haft två sköna dagar i deras nya fina hus. Barnen rotade fram leksaker ur kartongerna i källaren och kände sig som hemma på en gång. Morbror Ludwig lämnade kvar sitt Xbox när han flyttade hemifrån och det fick hänga med mormor och morfar i flytten vilket gladde Hugo som har suttit och tragglat sig genom nya banor och bekämpat gubbar med svärd och bazookas.

I samband med flytten hittade mamma en låda full med sagokassetband som jag och mina syskon lyssnade till när vi var små. Men mitt bland alla sagoband hittade hon även ett musikband som hon misstänkte kunde vara mitt...och mycket riktigt, det var ett utav alla mina blandband med kärlekssånger som jag suttit och mixtrat ihop från -98 :o) Då var jag 18 år och tyckte tokmycket om Lovesongs och kärleksfilmer som fick mig att drömma mig bort ;o)

Jag tog med mig bandet hem, så här ska det poppas kärlekssånger för hela slanten!!






För den som är tonåring av idag vill jag härmed bjuda på en liten kort historielektion. Detta är alltså ett kassetband. För att spola måste man trycka på en knapp och vänta i typ 10 minuter eller veva för hand med en blyertspenna. Man kan inte välja en speciell låt utan att ha lyssnat igenom hela bandet eller spolat hit och dit för att hamna precis rätt. För att lyssna på den andra sidan (det finns nämligen en A och B-sida) så måste man själv, fysiskt, vända på bandet. Och har man riktig otur så kan man höra den andra sidans låtar spelas upp som en viskning i bakgrunden. Spelas med fördel i en bergsprängare som bärs på axeln...men det är en helt annan lektion.

Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Ja du Loisi, -98 var tider det!
    Men inte tog det väl hela 10 minuter att spola ett 90 band. ;-)
    Festlig lektion fö om kasettbanden!

    //Bonnfrua

    SvaraRadera