onsdag 24 augusti 2011

Chiuaualove

Hej!

Jag är kär!! Idag har en liten bit av mitt hjärta tagits i besittning (som dom sliskiga kärleksnovellerna skulle ha beskrivit det) av en liten, liten varelse vid namn Ella. Min vän Ida har blivit matte till en liten brunhårig chiauaua med stora fina ögon och sylvassa tänder.

Och idag var jag, Alva och Molly och hälsade på hemma hos Ida och hennes tjejer medan Hugo var i skolan. Ella har bara varit medlem i familjen i tre dagar men verkade redan ha hittat sin plats. Hon är så söt så ni anar inte!

Jag har länge varit sugen på att skaffa hund och har då haft siktet inställt på en Dvärgschnauzer. Men sedan min vän Jenny som bor i Norrköping skaffade sina två små chiuauagodingar Texas och Nemo, och nu då, Ida med hennes lilla söta Ella så är jag mer och mer inne på att Chiuaua kanske är en sådan hund som vi ska ha?! Dom är ju så fina!

Jaja...hur som haver så är det väl inte dags riktigt än. Men drömma kan man ju få göra :o) Här bjuder jag på några bilder från dagens lilla rendezvous ;o)
Puss på dig!

Alva och Cornelia hjälps åt att rasta lilla Ella.

En söt liten bild på Alva från imorse. Vi radade upp alla nagellacksflaskor på bordet och så skulle Alva välja vilken färg hon ville ha på sina naglar. Hon satt läääänge och tittade. Det var 11 flaskor...en valdes bort (den svarta) och så målade vi alla naglar i varsin färg :o)


Å så en liten filmsnutt på yrvädret Ella


Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. Antar att du inte blev mindre sugen efter det mötet ;0)
    Vilken söting!
    Kram på er!!
    Linda

    SvaraRadera
  2. Oh, jag börjar bli som Seth och också vill ha en sån... hur ska det gå ihop med den shäfer som Stefan vill ha??? haha.
    Jag tycker det var klokt av alva att ta en färg per nagel. Det blir ju jättefint=)
    KRAM

    SvaraRadera