tisdag 23 augusti 2011

Hans och Hennes

Hallå!

Vilken lycka! Idag damp de nya IKEA och BILTEMA katalogerna ner i brevlådan. Jag har sett fram emot att få sjunka ner i soffan med en kaffekopp och några digestive och börja bläddra igenom uppslag efter uppslag. Men precis som Alfons Åberg så "ska jag bara" först...

Jag ska bara; amma Molly, fixa lunch, diska, hjälpa barnen att plocka fram pyssel, fortsätta diska, hjälpa barnen att starta upp datorn, hänga tvätt, torka barnrumpa, fortsätta hänga tvätt, starta tvätt, pigga upp ledsen Molly, avstyra bråk, fixa mellis, plocka undan mellis, plocka ur diskmaskinen, plocka i diskmaskinen, amma Molly....öhhh få se nu....jo, avstyra bråk, plocka undan barnens pyssel, avstyra bråk IGEN, ja just ja, språka lite med Molly (som för övrigt har börjat med söta små pruttljud med munnen idag), klippa en del av gräsmattan, äta mat, duscha, amma Molly....å så nu när jag äntligen fick en liten stund över då barnen är ute med Marcus som klipper färdigt gräsmattan. Ja, då är det dags för kvällsbestyren. Plocka undan på övervåningen och förbereda för barnen så att dom kan krypa isäng om en liten stund. Men kanske...om jag har någon ork kvar så kanske jag hinner bläddra lite i katalogerna någon gång mellan klockan nio och tio...om jag inte redan har somnat, sittandes i soffan med Molly hängandes i tutten :o)

IKEA till mig och BILTEMA till Marcus. Men om jag ska vara ärlig så tycker jag faktiskt att BILTEMA-katalogen är minst lika rolig. Jag har redan en lång lista på saker som jag ska åka och handla som jag hittade i den gamla tidningen så sent som igår ;o)


Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Fub =0(
    Inte har jag fått någon IKEA-katalog inte. Biltema kom däremot igår.....ja ja....den som väntar på något gott....

    Kram till er alla!!
    Linda

    SvaraRadera