fredag 3 december 2010

Paltkoma

Hejsan!

Äntligen fredag och för första gången på väldigt länge så känner jag mig ganska så pigg. Det kan bero på alla timmars sömn jag har fått det senaste dygnet. Jag och Marcus gick och lade oss klockan nio igår kväll och så vaknade jag av mig själv klcokan sju imorse. Barnen fortsatte att snusa vidare till halv åtta så jag fick en stund att bara ligga och mysa och lyssna på deras djupa andetag. Härligt!

Marcus ska ut och käka med sina jobbarkompisar ikväll så jag och barnen laddar för fredagsmys på egen hand. När jag frågade vad dom helst ville äta ikväll, pizza eller pannkaka? Blev svaret ett rungande "PANNKAKA!!!"

Själv så har jag ätit något mer smarrigt än så till lunch idag. Min syster Linnéa hade med sig en liten gåva från ovan ( i dubbel bemärkelse) när hon var och hälsade på förra veckan. Pitepalt!! En smidig liten förpackning med mjöl som man bara behöver tillsätta vatten och sedan låta stå och dra innan man kokar i 45 minuter. Sedan är det klart att ätas, och så smakar det nästan lika gott som mammas palt...men bara nästan :o)

Så ikväll när Marcus är borta (han är inte så förtjust i palt) och barnen äter sina pannkakor ska jag äta uppstekt palt, det är nästan ännu godare än kokt palt! :o)

Efter det blir det nog lite kalenderöppning, tv-tittande och godisätande med barnen innan det är dags att gå och krama kudden. Imorgon är det nya tag med roneveringen som gäller. Jag har även planer på att baka pepparkakor och lussekatter med barnen om andan faller på. Allt är inhandlat så om vi skulle få för oss att kavla upp ärmarna så är allt förberett.

Tyvärr finns inte dessa guldförpackningar i affärerna här nere i södern. Inte vad jag har sett iallafall...har du?

Rullade och tillplattade i väntan på vattenbad.

45 minuter i bubbelpool...jo jag tackar ja!

Måste serveras med en klick smör!! Många vill ha rimmat fläsk till och en klick lingosylt, men för mig räcker det med smör...myyyycket smör!! Mmmmumma :o)
Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. Å så gott!! Jag sparar mitt paket till på måndag tror jag, då är jag ledig och kan ledigt och lätt lägga 45 minuter på matlagningen =0)
    Skönt att du känner dig piggare!
    Kram till dig och familjen =0x

    SvaraRadera
  2. Men ÅÅÅÅh vad gott! Super att det finns klart på påse,men synd att det inte finns häromkring. Saknar verkligen då vi bodde i Lule och kunde handla färdigkokt förpackad palt bara att steka upp! Hoppas de smakade gott :o) Grattis till nr3 och välkommen in i klubben :o) Ha det gott! Kram Lina

    SvaraRadera