fredag 17 december 2010

Nu är det helg!

Hej på er!

Äntligen fredag, eller vad säger ni? Ännu en vecka har gått och nu sitter vi här igen och har fredagsmys med barnen i soffan. Tyvärr är jag inte helt ledig. Jag ska jobba hela helgen så Marcus och barnen får klara sig själva, men det ska nog inte bli några som helst problem. Dom har redan planerat att bygga ett snöfort om det blir plusgrader imorgon.

Igår var jag och barnen lediga så vi åkte till Mariberg Galleria för att få Alvas hår klippt samt köpa några julklappar. Barnen fick fina färger sprayade i håret och har knappt vågat röra sig sedan igår av rädsla att färgen ska försvinna så därför köpta vi med oss en färgburk hem så att vi kan bättra på om det skulle behövas.

Hugo har för roliga kommentarer ibland. Han har visat sig vara en riktig liten tänkare. Han har inte varit så mycket för det förrut...kan bero på att han haft svårt med talet och att det har begränsat honom men nu kommer han med riktiga utläggningar och tankenötter.

På väg till köpcentret igår så tittade han på alla hus längs med vägen och undrade varför husen var olika stora? Jag förklarade att det beror på att man bor olika många i husen och då är dom ibland stora och ibland små. "Gammelmormor och Gammelmorfar har ett litet hus för att dom bara är två" sa Hugo, "Men dom har bara en toalett...hur går det då om dom blir kissnödiga samtidigt?" När jag svarade att dom nog turades om att gå på toletten, så tänkte Hugo ett bra tag... "Den som går först på toaletten behöver ju inte spola då...för det får den som går sist göra."

När vi satt och fikade på ett café kläckte han plötsligt ur sig; "Mamma, hur kom bebisen in i din mage?" Högt och tydligt så att nästan alla kunde höra. Jag höll på att sätta kladdkakan i halsen men fann mig snabbt och mumlade fram något i stil med att; "Mamma och pappa älskar varandra och så kramades vi väldigt länge och....ät upp din glass nu så går vi och köper något fint till dig och Alva sen!"

Igår fick jag även följa med min granne och vän Anna på Carolas Julkonsert. Hon och hennes man Johan skulle egentligen ha gått, det var en överraskning från Johan till Anna, men Johans flyg från norrland blev två timmar försenat så han missade konserten och då undrade Anna om jag ville bli hennes kavaljer istället? Trots att jag var trött och seg så tackade jag ja, och det ångrar jag inte! Vilken bra konsert det var!! Carola har ju en helt fantastisk röst...vilket jag alltid har tyckt men det var något särskilt att få uppleva det LIVE. Jag är fortfarande i ett lyckligt julrus :o)

Tvättstugan är ju som jag tidigare har sagt äntligen klar och redan i bruk. Jag är så nöjd och glad och gillar verkligen att få tvätta nu när allt är så fint och fräscht där nere. Här kommer lite bilder som jag har utlovat :o)

Före

Före

Före

Mittemellan

Mittemellan

Mittemellan

Efter

Efter

Efter

Nyklippt och med "Josa håj".
Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar