torsdag 2 december 2010

Hulda is in da house!

Hej hallå!

Har varit hemma idag och bara tagit det lugnt. Vi tog sovmorgon och sedan åkte jag och handlade efter att jag hade lämnat barnen på dagis. Det gapade tomt i skafferiet och kylen så det var nödväändigt med ett besök på Willys. Men efter det tog jag det bara lugnt och har faktiskt sovit tre timmar mitt på dan. Har varit i kontakt med barnmorskan också...vaknade med en otäck känsla att jag inte längre var gravid. Kände mig alldeles tom i magen...ja, det är jättesvårt att förklara men jag mådde inte alls bra. Att jag inte heller känner några rörelser eller sparkar gör mig lite smått nervös och därför ville jag ringa för att få råd om hur jag ska göra.

Hade helst velat komma in till VC för att få lyssna efter hjärtljud hos bebisen men barnmorskan jag pratade med tyckte inte att det lät så allvarligt (suck) så hon tyckte att jag skulle avvakta. Hur som helst så ligger jag väldigt mycket efter med sömnen så jag är hemma imorgon också för att fortsätta vila och ta igen mig.

När jag hämtade Alva på dagis så fick vi den glada nyheten att flodhästen Hulda, videungens maskot, ska få spendera helgen med oss. Alva var eld och lågor och bubblade och visade bilder ur dagboken från tidigare helger då hennes dagiskompisar har haft Hulda hemma hos sig. Vi får väl se vad för spännande aktiviteter vi kan bjuda på denna helg när vi har så celebert besök.

Alva och Hulda. Kan ni gissa vad storebror-Bus har i sikte??

Just precis ;o)

Årets LEGO-julkalender!
Alva fick en snögubbe igår och en kille med svärd idag.

Hugo fick en smed igår och en eldstad och ett städ idag.



Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Oh, vad skönt att du tagit det lugnt!!!
    Bushugo!!!
    Alva och Seth har visst lika adventskalendrar. Tacka Gekås för det ;)
    När jag var med Silas kände jag rörelser runt v. 13-15, men inga runt v. 16-17. Men när vi var på ultraljudet rörde han sig hur mycket som helst. KOnstigt men det verkar kunna vara så.
    Men om du är orolig, så stå på dig. Ingen känner sin kropp bättre än du och ingen känner på sig saker bättre än en mamma!
    Ta hand om dig min vän. KRamar från Dalarna =)

    SvaraRadera