söndag 12 december 2010

Man ska inte ropa "hej"!


Hejsan!

Jag lovade visst lite för mycket igår kväll. Vi hade ju massa planer på att hänga upp draperi, sätta upp hyllor och måla klart golvet nere i källaren. Men verkligheten (läs tröttheten) kom i kapp oss och vi gick och lade oss istället eftersom att vi visste att det skulle bli både en tidig morgon och en lång dag idag.

Upp i ottan, stryka tomtekläder och fixa allt inför julfesten i kyrkan idag. Jag skulle vara där lite tidigare än övriga familjen så jag åkte strax efter frukost. Alva fick ta med sig Cornelia till kyrkan och det tyckte hon var jättespännande. Dom hade superkul och sprang runt och lekte och hakade på i sångerna som sjöngs framme på scenen.

Efter kyrkan var det kalasdags för tjejerna. Elis på dagis fyllde tre år igår och hade kalas för sina dagiskompisar idag. Det bjöds på riktigt barnkalas med allt som hör till och det var även kul för oss föräldrar att sitta ner och prata och lära känna varandra lite mer.

Hugo fick följa med Alfred hem efter kyrkan idag så Marcus blev ensam hemma och passade på att åka och handla lite mer saker till källaren som vi hade missat och när vi kom hem var han i full färd med att greja där nere. Men jag fick strikta order om att inte komma ner förrän jag fick klartecken. Spännande...en överraskning på gång!

I väntan på att få komma ner för att kolla på vad Marcus hade hittat på så mös jag och barnen i soffan och tittade på "Prinsessan och grodan" (ingen höjdare, var betyget från både mig och barnen). Men det var skönt att bara ta det lugnt en stund för det har varit en ganska fullproppad helg.

Den stora överraskningen nere i källaren var att Marcus hade dragit nytt avlopp till tvättmaskinen samt köpt en bänk och diskho och hunnit montera upp det. Vilken underbar känsla att se allt på plats och ha ordning och reda! Det är något vi har funderat och pratat om ända sedan vi köpte huset för fem år sedan. Så med andra ord så har vi hunnit göra lite där nere idag iallafall...men vi är som sagt inte helt färdiga så jag väntar med att visa bilder. Ni får helt enkelt ge er till tåls tills dess att allt är på plats ;o)

Bustjejer!
Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar