fredag 5 februari 2010

Vilodag

Jag har varit lite förkyld och hängig den här veckan men har ändå tvingat iväg mig till jobbet. Trodde ett tag att det skulle gå vägen men igår eftermiddag gav jag upp och ringde in mig sjuk resten av dagen och gick hem halv tre.

Idag åkte jag vid niotiden iväg med barnen till dagis för att få några timmar på egen hand att försöka kurera mig. Har inte helt kunnat släppa sysslorna här hemma men har ändå hunnit slappa och vila tillräckligt för att orka med barnen när dom kom hem.

Imorse knackade det på dörren vid åttatiden. Jag var på övervåningen och hann inte ner innan Hugo hade öppnat dörren. Jag hörde honom glatt utbrista "Heeeej!" så jag tänkte att det måste ju vara någon vi känner, och mycket riktigt, det var "Fåret". Han kom förbi för att säga hej då (han flyttar till Jönköping idag) och för att ge Hugo en liten avskedspresent. Hugo blev överlycklig och jag misstänker att han kommer att bära den med sig vart han än går ;o)

Presenten var en liknande mösskeps som Fåret hade på sig när han och Lovisa satt barnvakt i söndags. Lyckan var total!
Vi har alla fått prova mössan och den kommer alltid att påminna oss om Fåret. Du kommer att bli saknad här hemma hos oss Robin...men vi hoppas att vi träffas snart igen.

Även Alva ville mysa med mössan.

Min älskling också...

Alva har tagit kort på kvällens "godis" som vi sitter och smaskar på samtidigt som vi tittar på barnens favorit underhållningsprogram..."Amigo" på barnkanalen.

Alva sitter på första parkett :o)






Favorit i repris fast i en ny tappning.

Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Jag är impad att du fick på marcus den där mössan och på kort, dessutom!!! ;o)
    Vad gullig Fåret är! Vilken lycka för Hugo!!
    Kramar

    SvaraRadera