fredag 26 februari 2010

Sjuk arbetskraft

Då var det dags igen...Vård Av Barn, VAB! Det börjar bli lite för mycket av den varan nu. Av de senaste 16 dagarna så har nio av dom bestått av just VAB (och då är inte helgdagarna inräknade). Nu var det Alvas tur att drabbas av feber och halsont. Hon har sovit oroligt inatt och imorse var hon riktigt hängig innan jag kunde lura i henne lite alvedon i juiceglaset vid frukosten.

I skrivande stund pusslar hon med storebror. Äntligen har dom hittat något som dom kan samsas om, så för en stund är det lugnt och tyst i det Kindevågiska huset. För ungefär en halvtimme sedan försökte jag motivera barnen att göra mig sällskap i en kraftansträngning och rensa upp lite på övervåningen och speciellt på deras rum. Det gick inge vidare kan jag tala om. Istället för att plocka, sortera, och kassera så hittade dom leksaker som legat gömda under bråten som dom absolut var tvungna att leka med istället för att hjälpa sin ömma moder att städa. Jag gav mig på att sortera Hugos kläder istället och nu sitter jag här...så det blev inte så mycket av den där kraftansträngningen.

Det tråkiga är att städningen bara skjuts fram...för tillslut måste vi ju göra något åt detta bombnedslag!
Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. Å vad tråkigt att de är sjuka igen =0( Krama dom från moster i alla fall och hoppas att ni andra klarar er!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Vilket bombnedslag?????
    i bästa fall ser det ut så i barnens rum efter att jag med både lock och pock och hotelser fått dem att "städa"!
    Trist med Wawa!

    SvaraRadera