torsdag 11 februari 2010

Dom bara fortsätter

Jag som trodde att dom bara skulle ta dom stora ekarna som stog ivägen bredvid stationshuset. Men så fel jag hade. Dom tar ALLA träd som står inom en 20 meters radie från tågrälsen så det börjar likna ett hederligt gammalt karlhygge utanför huset nu. Måste erkänna att det inte känns allt för kul...dom tar ju bort allt som fungerat som vårt insynsskydd och som gett oss skugga på sommaren. Men, men...vi vänjer oss nog vid detta också.

Ni undrar kanske varför jag är hemma så här dags på dagen och hinner rapportera om trädfällning och annat. Hugo fick oturligt nog magsjuka natten till onsdag så jag är hemma och försöker kurera honom och samtidigt undvika att Alva och vi andra inte ska trilla dit. Ingen bra taiming så här två dagar innan min trettioårs fest som går av stapeln på lördag. Som tur är så räckte det med två vändor i hinken och toan på natten sen var det avklarat. Men dgisregeln säger ju att man ska hålla dom hemma 48 timmar efter att de har kräkts...så då gör jag det.

Före ( här ser ni också den stora björken till vänster som dom snart kommer och tar ner åt oss. )

Efter

Vi var bara tvugna att komma ut och få juta av solen en stund...men då gäller det att skydda sig från dess starka strålar :o)

Kram Lovisa



7 kommentarer:

  1. Oj så tomt det blev, men man vänjer sig ju efter ett tag. Vilket coolt gäng som varit ute i solen i dag.
    Kramisar från blå huset.

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha vilket underbart kort på er!!!! Jag får tårar i ögonen så söta är ni!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tre snygga amigos i brillor :o)Synd att dom tar den stora eken..vi har själv en hemma på gården, visserligen blir det ju en hel del löv, men åh vilket bra skydd den är över gungställning och sandlåda sommartid! Ha det gott och krya på er! Kram Lina

    SvaraRadera
  4. Det blir ju jätte tomt på båda sidorna av rälsen borta hos er. Jag förstår om ni inte är nöjda, men som du sa så vänjer man sig väl antagligen.
    Hoppas att du får en riktigt bra fest!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Du har fått en award av mig =)Kika in på min blogg och kolla =)
    Mia

    SvaraRadera
  6. Hej Vännen!

    Det är tur att man vänjer sig vid saker och ting... Träden växer nog upp en del innan nästa rensning... Sen får vi ju hoppas att det ordnade sig med magsjukan..

    JAG VILL BARA SÄGA ETT STORT GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN DEN STORA DAGEN... NU ÄR DU MED I TANTKLUBBEN eller är det när man fyller 40?., ja, ha en trevlig alla hjärtans dag och goa kramar från oss, Ina

    SvaraRadera
  7. Vad fina ni är på bilden, man blir ju alldeles rörd. Det händer även saker omkring er. Intressant.
    Så sänder vi ett STORT GRATTIS på 30-årsdagen.
    Som jag förstår är väl kalaset över och ett nytt sekel har börjat.
    Vi passar väl även på att sända ett lika STORT GRATTIS till din äkta make Marcus, som råkar fylla år på alla hjärtans dag. Vi får be dig framföra hälsningen på något bra sätt
    KRAM + KRAM gammel-mormor och gammel-morfar

    SvaraRadera