söndag 14 februari 2010

Happy Birthday To Me!

Igår var det min stora dag, då jag fyllde 30! Det har planerats, fixats och grejats inför denna dag och igår var det äntligen dags. Och vilken dag det blev!! Jag väcktes av Marcus och barnen med paket, skönsång och frukost på sängen. I paketet låg en alldeles sprillans ny kamera, en Nikon D5000, för den som är kamerakunnig. En super fin digital systemkamera som tar jättefina bilder (vilket självklart även beror på de fina motiven) som ni kommer att få se små smakprov på här nedan. Alla kort i dagens inlägg är tagna med min fina födelsedagspresent. Tack hela min fina familj för denna underbara present!!

Delar av familjen strömmade in i huset runt halv 11 på förmiddagen. Vi hade planerat att vi skulle fika och fira mig och Marcus och sedan åka ner till gården för att duka och förbereda maten. När alla var på plats och vi stog och skrattade och pratade i hallen knackade det plötsligt på dörren. Jag öppnade och var beredd på att se en granne eller kanske till och med någon kompis som tittade förbi för att säga grattis. Men i själva verket stog min storasyster Linnéa där med ett leende på läpparna. I hemlighet hade hon åkt buss, tåg och flyg ända uppifrån Lycksele för att komma ner och överraska mig och det lyckades hon verkligen med. Min enda reaktion var att skrika rätt ut och sedan grina som ett litet barn...av chocken och lyckan. Vilken present!!! Ville inte släppa taget om henne på hela dagen.

Festen blev en toppentillställning med (nästan) alla mina fina familjemedlemmar och vänner under ett och samma tak. Jag saknade Mia, Stefan och Seth som låg hemma och var sjuka och så Niclas, Nellie och Signe självklart som fanns kvar hemma i Lycksele och så Britta och Elias som jag vet hade tyckt om att vara med en kväll som igår. Istället för att skriva ett rekordlångt inlägg väljer jag istället att visa gårdagen i bilder...så håll till godo.

Mamma, pappa, svärmor och svärfar sitter och språkar i soffan.

Mamma, Alva, Ludwig och Ebba

Min kära syster och den fina dukningen.

Det serverades god mat på festen...om jag får säga det själv ;o)

Jag fick så många fina och fantastiska presenter. TACK alla!!

Barnen (och föräldrar) hade kul i hoppborgen!

Jag och mina underbara systrar som betyder mycket för mig (lillebror hade redan åkt hem, även han är oerhört betydelsefull för mig!)

Vi prydde festlokalen med vackra tulpaner och så fick jag även några buketter som numera pryder vårt vardagsrum

Orkidé

Vacker Alla Hjärtansdag blomgrupp

Alva, imorse när vi firade Marcus med frukost på sängen. Min älskling blev 34 år idag.

Presentbordet!

Familjen Carlsson och vi ute på skön promenad.

Mosjö kyrka i bakgrunden

Alva och Svea delade pulka.

Så till sist har jag blivit tilldelad en "Award" från min kära svägerska Mia. Med denna "Award" innebär att jag ska skriva ner 10 saker som gör mig glad och sedan ska jag skicka "Awarden" vidare till någon annan bloggare och jag har valt att skicka den till fina Ina som jag tycker har en mysig blogg och som gör så vackra smycken.
10 saker som gör mig glad
När barnen säger "Jag älskar dig"
När Marcus säger "Jag älskar dig"
Vänner
Vårens första solstrålar
Att få klä upp mig
Att kunna fylla kyl och frys med mat
Att få vara fru och mamma
Att känna mig utvilad
Resa
Att ha ett jobb att gå till
Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Tack för en mysig dag!! Konstigt att du fyllt 30!! Jag som bara är 25!! Pussar och kramar i massor till världens finaste syster! / Linda

    SvaraRadera