söndag 21 februari 2010

Å så var vi hemma igen...

Nu sitter vi framför tvn och tittar på Marcus Larsson och dom andra som tävlar. För efter vår lilla fadäs igår kväll så har vi lärt oss att inte släppa OS med blicken om än så för 1 sekund. Vi gick nämligen och lade oss igår efter att Timoteij och Darin hade plockat hem segern i Melodifestivalen. Vi hade tänkt sitta uppe och se skidorna men kände oss rätt slitna så vi gick och lade oss samtidigt som Hugo. Det fick vi ju surt ångra när vi vaknade imorse och insåg att vi hade missat en gastkramande skidtävling.

Efter en underbar helg hemma i Kisa såg vi inte fram emot att vända "BAKen" hem mot Örebro tidigare i eftermiddags eftersom att vi anade vad som väntade oss härhemma. Snö, snö och åter snö! Det tog oss över en halvtimme att skotta oss in mot huset. Barnen satt snällt kvar i bilen och tittade på film medans jag och Marcus svettades och brottades med snövallarna på uppfarten. Vi har samma problem som alla svenskar i dagsläget misstänker jag...var ska vi göra av eländet?? Man orkar ju inte häva snön 2-3 meter upp i luften direkt. Skönt att vara hemma dock...en fullspäckade helg ligger framför oss och jag längtar redan till nästa helg som jag och Marcus ska få spendera på tu man hand i hufvudstaden.

Det började bra...Hugo satt och smaskade på lite godis och chips...

Marcus testar sin simultanförmåga och tittar/lyssnar på OS via SVT Play samtidigt som han sneglar på Melodifestivalen. Lägg märke till Hugo i bakgrunden...han har sjunkit ner i fåtöljen en smula...och inom några minuter...

...snusade han sött!

Jag ääälskar min nya kamera!!

Alva tar ton i farfars mikrofon

Fy vale vilken syn som mötte oss när vi kom hem idag!

Höll knappt på att ta oss in genom dörren.

Det var skönt när allt var skottat och vi kunde smita in i värmen. Hem ljuva hem!
Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. Tack för en mysig helg. Jaha ni hade också fått del av den vita varan.
    Ha en bra vecka.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara bilder du tar! Kan titta på dem igen och igen. Det är inte bara kameran som gör dem! :-)
    Vilken syn när ni kom hem! Hualigen!
    Hanna har suttit i mitt knä nu och spanat in bloggarna. "TItta på Hugo igen!" har det hörts några gånger...
    En liten beundrerska kasnke...?

    SvaraRadera