torsdag 3 september 2009

Skurkar och pass

Idag fick vi hämta ut våra pass hos polisen. Hahaha...vad vi skrattade gott åt korten när vi såg dom. Vi ser ut som en riktig förbrytarfamilj. Det saknas bara en nummerskylt framför var och en av oss och ett gedigert brottsregister i bakfickan så är det bara att ge sig ut på rövarstråt :o) Hoppas att dom släpper in oss i Turkiet, vet faktiskt inte om jag skulle ha gjort det om jag hade jobbat som tulltjänsteman?!

Marcus är förvånad och Alva verkar vettskrämd. Hugo har ärvt mitt underbett och jag har fått min pappas ledsna mungipor. Trots allt detta tycker jag ändå att jag har världens finaste familj!! :o)
Just när jag jobbat klart mitt sista pass i bildtelefonin idag så ringde mobilen och det var fröken Annika från Hugos dagis som hade en hälsning från Hugo. Han ville bli hämtad före Alva idag för han mådde inte så bra...han klagade på ont i huvudet osv.

Han har klagat på huvudvärk förut och att han får ont i ögonen ibland så jag misstänker att det kan vara så att han eventuellt kan ha ett synfel. Inte helt omöjligt med tanke på att både jag och Marcus har synfel och att båda våra familjer kryllar av glasögonprydda individer. Jag ska försöka komma ihåg och ringa BVC imorgon och be dom skicka en remiss så vi kan få komma in och testa honom. Det är alltid skönt att få kolla iallafall.

Kram Lovisa

3 kommentarer:

  1. Hahahahhihihihi
    Vilka bilder ni har fått till i passen!!!!!!!!!!! =0P
    När jag behövde passfoto en gång i Sudan skulle de ta med röd bakgrund, vilket ju inte är tillåtet i våra pass, så istället stod en kille med att hjälpligt rent men skrynkligt lakan bakom mig... så man kan ju undra vad som är värst... era eller mitt pass (var har jag det förresten?)

    SvaraRadera
  2. HEJ
    Seth hälsar att ni är söta! =)
    Det var faktiskt det första han sa när han såg korten =)
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Ni är en söt familj trots "förbrytarutseendet".
    Ni blir nog både insläppta och utsläppta ur Turkiet får vi hoppas. Kram mum o dad

    SvaraRadera