onsdag 2 september 2009

Ha den äran...



I morse var det äntligen dags för vår kille att bli 4 år. Många kompisar har fyllt innan honom och varje gång har han undrat när det är hans tur. I morse var det alltså dags... Jag och Marcus klev upp strax efter klockan sex och gick ner till köket för att göra frukost. Sedan gick jag upp igen för att försöka väcka Alva som fortfarande låg och snusade i sängen. När hon väl vaknade till liv var det bara att harkla sig och klämma i och sjunga "Ja må han leva..." (om igen är kamerljudet jättedåligt, men det kanske bara är tur nu när vi skulle sjunga, då hör ni inte dom rossliga och sura tonerna :o) )



Hurra hurra hurra hurra!!!!

Hugo började riva i paketen på en gång... "Jag fyller år, jag fyller år" upprepade han fnittrigt flera gånger. Alva fick också paket, för rättvisans skull..."men inte lika många?" ville Hugo försäkra sig om.

Så här glad blir man :o)

Det ser ut som att Alva hade kunnat sova en stund till...hon var så trött!!

Wow, Turtlesgubbar!!


"Åh, vilken söööt"

Hugo fick boxarhandska och en slagpåse...istället för att puckla på lillsyrran ;o)



Idag var det inga som helst problem att få iväg honom till dagis. Han tog med sig endel av leksakerna för att visa för kompisarna och sina fröknar. När vi kom till dagis stog fröken ANnika och slog in Hugos paket som han ska få av dom idag. Han är ensam att fylla år i September så dom firar honom idag med fika och annat smarrigt.


Nä, nu ska jag iväg och jobba... Ha en bra dag!



Kram Lovisa


1 kommentar:

  1. Oh, vad söööööt han är!!! När ni sjunger för honom och han rullar runt i sängen och är trött... då är han väldigt lik sin far.
    Har jag berättat om den gången Marcus fyllde 13 år? Han kom in till mitt rum vid 5 tiden och kunde inte sova, eftersom han fyllde år. Han ville göra olika tävlingar med mig så att jag skulle hålla mig vaken, men jag bara somnade om hela tiden =) Sen fick jag inte berätta för någon att han vaknade så tidigt, eftersom det var lite pinsamt... ;o) Typiskt att jag berättar det nu så här offentligt... Sorry hihi

    SvaraRadera