söndag 13 september 2009

Gissa temat...

Idag har det varit kalas för Hugo här hemma. Trots en gnutta feber genomförde vi firandet...och det gick riktigt bra tack vare en dos Alvedon. Hugo hade blivit förkrossad om vi hade avstyrt kalaset idag och han verkade trots allt ganska pigg så vi tuta och körde.

Vi låg kvar i sängarna länge imorse och hade det så skönt så vi bestämde oss för att äta frukosten där också. Jag ÄLSKAR lediga dagar när man har tid att göra sånt. Fast idag hade vi egentligen inte tid. Jag hade ganska mycket att förbereda innan grabbarna skulle komma. Men som tur är så jobbar jag nästan bäst under press så jag hann bli färdig med allt jag hade tänkt just några minuter innan första gästen knackade på dörren.

Kalaset blev en lugn och trevlig tillställning...faktiskt! Fyra grabbar som blivit bombarderade med socker tror man skulle ha rivit huset efter 15 minuter. Men grabbarna lekte en bra stund innan fikat. Sedan satt dom läääänge och mumsade på bullar, kakor, saft och tårta. Jag, Marcus och Alva satte oss i TV-rummet och fikade så att grabbarna skulle få vara i fred. Vi kunde höra hur dom satt och skrattade och pratade mellan tuggorna...precis som ett gäng gamla gubbar :o)

Sedan var det dags för skattjakt. Tidigare i morse hade jag gått ut och gömt en låda inklädd i ugnsfolie under vår syrénbuske. I den låg det godispåsar till alla barnen. Mycket uppskattat :o)


Hugo väntar på sina kompisar

Alva brydde sig inte ett skvatt...

Har ni gissat temat än? Spindelmannen...självklart!!
Underläggen på bilden är stora ritpapper som grabbarna fick rita på medans dom fikade. I glasen på bordet fanns det pennor.


Spindelmannentårtan blev en hit!

Jag, Alva och Marcus förpassades till TV-rummet.

Grabbarna är ute på skattjakt och har precis hittat...

...SKATTEN!!!

Ett underbart alster på en av "underläggen" :o)
Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att kalaset blev av! Det är ju viktigt med sånt när man fyller 4!
    Ni verkar ju ha haft en bra dag, trots att i blev "utvisade" från kalaset... :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oh, vad mysigt!! Vad smart med pappren som underlägg!!! Du har så många bra idéer! KRAM

    SvaraRadera