torsdag 17 september 2009

Jag undrar jag...

...om Alva verkligen är så sjuk? Hon har inte direkt varit på topp idag men hon har inte heller varit i botten. Hon har på något sätt lyckats hålla låda här hemma och varit full i bus emellanåt. Men när vi tempat henne har det ändå visat sig att hon har feber. Hon är för ung för att ha kommit på "termometer och element-tricket" så jag antar att hon faktiskt är sjuk men ibland kan man ju undra.

Just nu sitter jag i vår säng och tittar på IDOL och lyssnar till hennes protester. Hon vill absolut inte sova! Vi har sprungit in och ut en bra stund nu och utfört olika typer av uppdrag som tex att hämta gossedjur, gett henne vatten, låtit henne kissa på pottan, torkat snor, blåst på en ömmande fot osv osv. Hon vet hur hon ska göra för att hålla sig vaken några minuter längre än tillåtet. Men nu är det iallafall slutsprunget för min del. Det får inte plats fler gossedjur i hennes säng och jag har genomskådat hennes "Åh jag är så törstig" som slutligen resulterar i "nu är jag så kissnödig så jag håller på att sprängas". Snorig...ja, det är hon men det har aldrig skadat någon. Foten är det inte heller någon fara med. Den låtsas hon bara slå i sängstommen så att hon sedan kan gnälla lite...

Men hon är så underbart go vår lilla Alva så allt detta ståhej gör ingenting hur tröttsamt det än är i stunden. Så fort hon har slumrat in så är allt som bortblåst och hon är om igen det finaste flickebarn på denna jord :o)


Sådär ja....nu tror jag att hon har somnat! Mamma-Alva 1-0 :o)


Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. Upphotning av bloggen minsann, eller snarare förnyelse. Inte dåligt!
    Vilket UNDERBART sommarkort på busfröna!
    "Heja mamma sixten böu, det är det som susen gör!"

    SvaraRadera
  2. Här har förändringens vind blåst sen sist ser jag, vilket mysigt kort till "bannern" Taget när ni var här va? Härligt! Kortet på Alva i spindelmannendräkt är ju priceless =0). Har postat en liten överraskning till den duktiga killen idag. Mitt privilegium som moster! Våra barn skeppas imorgon till mamma och pappa och morbror med TÅG! SJÄLVA! Hur spännande som helst (för både mig och barnen) Jag och maken ska mysa lite och pyssla lite för att sen hämta hem dem på lördag. Tänkte kanske att pappa kunde öppna loppisen en stund *hoppas*
    Krama om familjen från oss/ Linda

    SvaraRadera