tisdag 29 september 2009

Sjukt litet troll

Jaha vad ska man säga, det går för runt här hemma. Nu är jag hemma med Alva igen. Det sägs att det är svininfluensan vi har. Den kommer och går i skov. Just när man tror att det är över så kommer den tillbaka. Huvudvärk, feber och ont i kroppen och halsen. Jag har varit hemma i sammanlagt tre veckor nu, först med barnen och sedan ramlade jag själv dit. Inte kul alls!

Men mina tankar går mest till stackars Seth som mår jätte dåligt där uppe i Avesta. Han har jätte hög feber och ont i kroppen och far väldigt illa av den här dumma svinsjukan. Mia skriver och berättar mer i sin blogg här.

Alva iklädd pappas Blodomloppet T-shirt

Alva hittade burken med håspännen och hårsnoddar och skulle självklart göra sig fin. "Se fin, se fin" sa hon och ville titta i kameran. "Tokig fin" sa hon sedan när hon såg sig själv ;o)



Kram Lovisa


4 kommentarer:

  1. Söta Alva.
    Usch du har verkligen varit hemma i tre veckor. Blir segt att komma tillbaka till jobbet... Man tappar ju av liksom. Vad gullig du är Lovisa! Tack för din kommentar och för att du tänker på Sethponken!
    KRAMAR MIA

    SvaraRadera
  2. Visst är hon "tokigt fin" er tös!!!!
    Snart vet du hur hemmet ser ut från insidan... puh, det blir jobbigt för dig att inte komma iväg någonstans knappt! Vilket svineri!

    SvaraRadera
  3. Krya på er!! Jag har tänkt på att du har haft bilen hemma länge nu, stackars er.
    Hoppas att vi inte ses förrän ni är friska, jag är livrädd för svinis ;-)
    Vad söt Alva är, hon blev riktigt fin med alla hårspännen.
    En stor kram till er allihop

    SvaraRadera
  4. Det låter inte kul med all sjukdom. Hoppas att ni kryar på er snart!

    SvaraRadera