tisdag 15 september 2009

Irritation kan ta dig långt...

...sisådär ungefär 5km. Idag har det varit en trälig dag, både på jobbet och hemma, så därför var det skönt att ge sig ut på en löprunda för att rensa hjärnan lite. På jobbet hamnade jag på ett uppdrag utöver min förmåga idag. Det ville sig helt enkelt inte och jag gjorde ett riktigt dåligt jobb. Kände mig totalt urlakad när jag kom hem och självförtroendet fick sig en känga. Men som man brukar säga; "Det är bara att bryta ihop och sedan komma tillbaka". Imorgon är en ny dag!

På hemmafronten är det Hugos tillstånd som tagit musten ur oss allihopa. Han har ju klagat på huvudvärk under en längre tid och nu har han även haft feber i några dagar. Jag har försökt få tag på någon på VC men har bara blivit bollad fram och tillbaka. Idag fick vi äntligen en tid att komma in så att någon kunde ta en titt på honom. Det visade sig att han har ett virus i kroppen. Han hade en sänka på 23 (det säger mig inget, men enligt svärmor var det högt. Undrar vad man egentligen ska ligga på?) Detta kan vara en orsak till varför han haft huvudvärk. Vi får helt enkelt hålla honom under upsikt. Men oron och många vakna stunder på nätterna gör att man känner sig lite mosig.

Idag har vi även varit och tagit sprutor. I morse hade vi tid för vaccination av Hepatit A inför vår Turkiet resa. Barnen blev chockade och ledsna men skötte sig jätte bra och fick välja var sin leksak efteråt. Lite senare var Marcus och Hugo på VC där Hugo skulle lämna blodprov. Självklart hittade dom inget bra blodkärl i armen så dom fick sticka honom i fingret istället. Hugo var i upplösningstillstånd och försökte tala om för sköterskan mellan tårarna att hans mamma minsann har sagt att man inte får ta blod sådär...då kan mamma bli arg! Tyvärr lyssnade inte sköterskan på det örat utan tog blodprovet ändå ;o)

Nu är det bara att försöka kurera honom så gott det går...

Vår tappra kille!

Hugo och jag satte oss ner och ritade en stund igår när vi var hemma. Jag har en "störning" när det gäller att hålla sig innanför linjerna när man ritar. Marcus har alltid retat mig för det. Jag får utslag på kroppen när jag ser ett barn rita utanför. Därför var det kämpigt att se på när Hugo "förstörde" min teckning som jag så noga färglade...hehe!!! ;o) Men visst blev den fin!

Hugo fick dessa roliga gubbar av Edde i födelsedagspresent. Det är tre utomjordingar som både kan prata och skjuta med lasergevär. Marcus och jag skrattar gott åt dom när dom säger; "Human, do you think we come in peace? We come to feast on your brains!" Fjantigt!!
Kram Lovisa

3 kommentarer:

  1. Om inte hjärnan skrumpnat alldeles ska sänkan vara under 10, men jag kan missminna mig!!!!
    Vad rolig han är som "hotar" med att du ska komma när sköterksn sticks. Di barna di barna!

    SvaraRadera
  2. Men liten Hugo. Jag tycker synd om honom!!! Man liksom ler och gråter samtidigt över att han sa att man inte får ta blod sådär... Stackarn. Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Tapper kille! Hoppas ni får bukt med det där nu. Funderade ett tag om han kunde ha samma som Noa (Periodiskt febersydrom) eftersom han har feber lite nu och då, men huvudvärken stämmer ju inte in där... Hmmm
    Hoppas han blir bättre ialla fall!
    Kramar från oss!
    Linda

    SvaraRadera