onsdag 16 september 2009

"Hålla handen"

Jaha...då var det Alvas tur att gå och bli sjuk. Dagispersonalen ringde i eftermiddags och talade om att Alva blivit dålig och fått feber. Jag satt på uppdrag så jag fick höra det via Marcus lite senare. Som tur var hade jag bara 10 minuter kvar på mitt sista uppdrag så jag kunde åka raka vägen hem till Mosås för att hämta Alva.

Vi har mest tagit det lugnt sedan vi kom hem idag. Vi har legat uppe i våran säng och busat när hon har orkat det och myst när hon har varit trött och hängig. Hon hade 39.2 grader strax innan läggning och orkade inte ens sitta upp och lyssna till sagan utan lade sig genast till rätta och somnade nog i samma veva som jag stängde dörren om mig.

Så nu blir det ytterligare två dagar VAB...

"Hålla handen" säger Alva när man sitter i soffan eller ligger i sängen. Hon har aldrig varit intresserad av någon snuttefilt eller klängt sig fast vid något speciellt gossedjur...men pilla i handen, det är något som hon alltid har gjort och kommer nog alltid att göra...speciellt när hon är lite sjuk. På bilden kan man även se hennes fina egenhändigt tillverkade tatueringar på armarna. Pennan hamnar lika ofta på huden som på papperet ;o)

Kram Lovisa


3 kommentarer:

  1. Men lilla skrutt...
    Vad tråkigt att hon också blivit sjuk. Får se om ni orkar med att vi kommer i helgen. Vi kan ju höras av imorgon.
    Ha det så bra idag! KRAM Mia

    SvaraRadera
  2. Alva då, så trist!
    Jag hoppas verkligen att hon kryar på sig så att vi kan har kalas nästa helg!

    SvaraRadera
  3. Oh, vilka fina bilder du har lagt in!!! KRAM Mia

    SvaraRadera