fredag 13 februari 2009

The real group

Igår hämtade mormor och morfar barnen på dagis. Barnen blev helt lyriska och mamma och pappa var helt plötsligt inte mycket värda. Just därför passade det bra att jag oh Marcus hade egna planer för kvällen. Jag hade nämligen gett Marcus biljetter till en konsert med The real group den 12 februari och när vi ändå fick barnvakt passade vi på att gå ut oh äta en god bit mat.

The real group är ju helt fantastiskt bra. Jag njöt varje sekund som jag satt där och lyssnade...vi passade också på att köpa en skiva i pausen som redan går varm här hemma. Ett extranummer som dom bjöd på var en gammal goding från min uppväxt...nämligen "Det är en evighetsmaskin". Här nedan kommer en variant från Allsång på Skansen för några somrar sedan...


Idag är det fredagen den 13 och det märktes faktiskt i morse när jag kom ut till bilen. Jag satte barnen i bilen och började skrapa rutorna när jag upptäckte att bensinluckan var öppen och tanklocket var borta. Det tog en stund innan det gick upp för mig att någon hade tömt opeln på bensin under natten. Att dom "tankat" bilen tom känns självklart inte kul men att dom kastat bort tanklocket är ju bara så idiotiskt onödigt. Folk alltså...

Men för övrigt har födelsedagen varit bra. Ikväll har vi haft Romells och Ellbrant här på middag. Mycket trevligt och mysigt. Och imorgon kommer farmor och farfar hit på tårta. Då kommer Hugo att bli lycklig...som han har tjatat om att han vill ha ett kalas. I morgon blir det äntligen ett...;o)

Nu ska vi gå i säng, så jag få önska er alla en god natt så hörs vi säkert mer imorgon.

Kram Lovisa, 29år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar