lördag 21 februari 2009

"Hörövarhepp"




Härom morgonen slog jag på tvn för att barnen skulle få se på morgon bolibompa. När jag bläddrade runt för att komma till barnkanalen stötte jag på Tv4 Film och där visade dom 'Pippi på de sju haven'. Hugo satt som klistrad framför tvn. Frukost, tandborstning och påklädnad skulle allt ske framför tvn så att han inte skulle missa en sekund av det spännande programmet. När vi skulle klä på oss för att åka iväg till dagis försvann Hugo in i köket och kom tillbaka med en piratlapp för ögat och en pinne i handen; - Jag leker hörövarhepp (sjörövarskepp), sa han och började fäktas med pinnen. Enda sättet att få med honom ut till bilen och med till dagis var att tillåta honom att ha på sig piratutstyrseln...

Piraten

En av de mysigaste stunderna på dagen!


Alva gillar att klä ut sig, här iförd Hugos nya regnajacka. "Hej hej" Säger hon och vinkar :o)

I förmiddags tittade Mia och Seth förbi på en fika på deras väg ner mot mormor och morfar i Kisa. Hugo blev eld och lågor när han såg Seth komma in genom dörren. Alva var i gasen även hon och for runt i soffan och missbedömde soffans längd och for över armstödet och slog en otäck volt i luften och hamnade på huvudet. En bula växte sakta men säkert fram i pannan men för övrigt verkade det ha gått bra. Med en klubba i handen och storebror och kusinen bredvid sig i soffan så var allt glömt.

Godisstund i soffan

Kram Lovisa


1 kommentar:

  1. Vad söta dom är! Ja saknar dom så! Hälsa familjen. Just ja ja kan berätta att jag är farbror nu! Brossan fick en dotter den 18 feb. Kram

    SvaraRadera