fredag 6 februari 2009

Lovisas Musikcafé

I går kväll fick jag gå ut och förlusta mig lite. Eftersom att Alva varit sjuk och inskolningen drog igång så har det blivit mycket tid hemma för min del. Jag fick två dagar på jobbet förra veckan men sen har jag mest hållit mig på hemmaplan. Därför var det skönt att få komma ut och träffa lite folk igår. Min date för kvällen var Micke, det var vi som representerade våra familjer på musikcafét som var nere på Adolfsbergsgården.

Arrangör var Lovisa Melin, en supergo tjej som går sista året på Risbergska (tror jag det var) och hon anordnade ett musikcafé som en avslutande del i sitt projektarbete. Projektet hette "Direito de ser" och betyder "Rätten till att finnas". Det är ett Brasilianskt projekt som riktar in sig på att hjälpa hemlösa barn.

Lovisa hade fått hjälp av en hel drös med duktiga sångare och musiker som sjöng och spelade egenhändigt skrivna låtar men också en del covers. Vi fick även lyssna till Lovisas presentation av projektet och njuta ev gott fika.

Avslutningsvis sjöng Lovisa "What a wonderful world", (en av mina favorit låtar) vilket rundade ihop kvällen på ett jätte bra sätt. Vilken röst den tjejen har!!! Jag spelade in en snutt med mobilen som jag hade tänkt lägga in här, men det blev inget bra ljud...så ni får helt enkelt bara tro mig ;o)

Nu till dagens datum. Idag är det fredag och det är Alvas sista inskolningsdag. Jag har precis varit där och lämnat henne. Vi gjorde som igår, att jag följde med ut och lekte en stund och sen fick hon följa med till grinden för att vinka av mig. Hon blev ledsen, idag igen, men Elin satte henne i hennes vagn som vi har tagit med dit och när jag gick därifrån hörde jag att hon tystnade. Igår hade det gått jätte bra, vilket var skönt att höra så vi får tro att det går lika bra idag, om inte bättre.



Alva på dagis. Det är inte kul att plumsa i nyfallen blötsnö med stora otympliga skor!



Alva övar på "Gladsången" som dom sjunger på dagis. I slutet ska man klappa i händerna.

Alvas napp! Har köpt tre namnnappar att ha på dagis.

Nu ska jag städa lite till här hemma och sedan baka ett bröd som jag hittat i en blogg. Sätter in bilder och berättar mer om det sedan.
Kram Lovisa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar