onsdag 4 februari 2009

Ledsen Alva

Alva var ganska klängig imorse när jag var med henne på dagis. Förstog genast att det skulle bli en ganska tung lämning, och det blev det också. Hon grät och var jätteledsen och tittade förtvivlat på mig när jag vinkade vid fönstret.

Åkte sedan direkt till Willys för att handla och då slutade helt plötsligt mobilen att fungera så jag kunde inte ringa till dagis för att fråga om hon lugnade ner sig eller hur det gick. Fick vänta till efter lunch när jag visste att hon hade ätit klart och förhoppningsvis somnat ute i vagnen, då ringde jag och Emma svarade att hon hade varit lite ledsen i omgångar. Maten hade hon petat i och fått i sig lite i taget och tillslut hade hon somnat helt utmattad ute i vagnen.

Nu fick jag precis ett samtal från Alvas avdelning att hon precis har vaknat. Vad bra, då ska jag åka iväg och hämta min lilla älskling!! Hugo plockar vi upp efteråt...vad jag har längtat efter honom!!!

Kram Lovisa

3 kommentarer:

  1. Ja, vad inskolningar kan vara jobbiga...med ledsna, arga, klängiga barn...men sen blir det oftast bättre!
    Nathans gick jätte dåligt tyckte vi, fick ta det jättelugnt. Tog 4 v innan vi kunde börja jobba. Han var så ledsen och arg inne på dagis. Men nu älskar han sitt dagis och tjatar varje dag om att få gå dit, även när han är sjuk...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kram Maria skulle jag skriva...

    SvaraRadera
  3. Ja du är tapper, det gör så ont i mammahjärtat när de är ledsna men tiden går fort. Idag hade jag en 10 åring som grät för att jag kom FÖR TIDIGT till fritids, hon skulle ju gå på judouppvisning! Vi gjorde en deal och hon promenerade själv hem lite senare. Det mesta går att lösa! Hang in there!!! Kram Linda

    SvaraRadera