söndag 4 januari 2009

Årets första träningspass...

Det är ju allmänt känt att man ska ha något typ av nyårslöfte att sträva efter direkt efter tolvslaget. Jag är inte den typen som brukar ha nyårslöften, mycket pga att jag vet att jag inte är speciellt duktig på att hålla dom. Men i år blir det annat ljud i skällan.
Efter att Alva föddes åt jag glatt och friskt allt som kom i min väg med den glada vetskapen om att det mesta försvinner med amningen, och det gjorde det. Men efter att Alva slutade amma fortsatte jag att trycka i mig godsaker och nu har det satt sina spår.

Nu är det alltså dags att göra det klassiska; "Börja mitt nya liv" och ikväll tog jag det stora och avgörande steget, jag satte mig på motionscykeln för första gången på väääldigt länge. Jag hade glömt bort vilken härlig känsla det är att träna så att svetten droppar :o) Och ska jag vara ärlig så behövdes det inte mycket för att jag skulle börja svettas. Jag har verkligen ingen kondition längre!

För övrigt har vi haft en ganska trist söndag med mycket bråk och tjafs. Det känns som att vi inte gjort annat än att skälla på Hugo för det ena och det andra idag. Han kan verkligen vara en riktig liten retsticka och trotsar oss hela tiden. Men nu sover båda barnen och jag och Marcus sitter i soffan och andas ut. Det tar på krafterna att vara ordningsvakt och förälder.


Alva rockar loss vid microfonen.


Hugo i stadsparken.


Imorgon har jag planerat att baka för att fylla upp frysen. När Mia kom hit för att fira nyår med oss var jag tvungen att be henne att ta med lite fikabröd eftersom våran frys gapade tom, pinsamt! Men det ska det bli ändring på imorgon. Jag har tänkt baka bullar, flarn, chokladrutor och kokostoppar. Låter det inte gott så säg?!

Ha det bra!

Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. Lycka till med ditt nya liv!
    Tips... kolla in bloggen syster yster i högerkanten på min blogg. Det är någon som du vet vem det är!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Mina små barn! Jag har saknat dom. Ja saknar dej och Marcus med. Du får inte skriva att du ska baka ja önskar ju att ja va hemma då. Ja får tacka för det du skrev om mina bilder, det värmer. Jag tycker att när jag kommer hem så borde jag komma hem till er på en middag och berätta allt och lite till dvs sånt som inte står i bloggen ;) Ta hand om er. Kram

    SvaraRadera