torsdag 15 januari 2009

Lägesrapport


Vilken dag det har varit idag. Jag är alldeles utmattad, för att inte tala om stackars Alva som har fortsatt att kräkas hela dagen. Inte ens vätskeersättningen har hon fått behålla. Jag vågade inte ge mig iväg för att hämta Hugo på dagis med Alva i släptåg så Marcus åkte ifrån jobbet tidigare så att han kunde hämta upp Hugo och komma hem för att finnas till här hemma.

Saker och ting som jag hade behövt göra idag har självklart fått läggas på hyllan och jag och Alva har mestadels legat i sängen och tittat på Tv. Alva har sovit större delen av dagen, vilket har känts både bra och oroväckande. Hon har verkligen behövt att vila men jag har inte tyckt om att hon har varit så orkeslös.


Alva sitter och tittar på barnprogram med "vovven".



Trött och sjuk


Hugo med nyklippt lugg...kanske i kortaste laget ;o)


Nu hoppas vi att natten ska bli bra och att Alva ska få sova ordentligt utan att behöva vakna och må dåligt. I morgon kommer morfar Leon och håller oss sällskap när Marcus ska jobba. Det känns skönt!
Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. Usch stackars er!!
    Det är inte alls kul när så små barn blir så sjuka. Jag hade en omgång själv förra året. Jag har lovat mig själv att om jag får magsjuka igen så får Mattias sätta en nål och dropp på mig(har ju det ganska förspänt på så sätt) mattheten är otrolig så jag förstår att lilltjejen bara sover.

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Jag hoppas verkligen Alva blir frisk nu. Stackars liten.
    Oj, vad söt Hugo är på det där kortet!!!!
    Love you sister. Kramar Mia

    SvaraRadera