måndag 5 januari 2009

Bullbak och 18 grader kallt ute


Det blev inget jobb för mig idag. Jag har haft dagberedskap vilket innebär att jag är schemalös men kan bli inringd om det blir någon sjuk eller det kommer in uppdrag som ingen annan kan ta. Men idag har det varit knäpptyst i jobbmobilen så jag gav mig på att baka istället.







Jag började med bullarna för dom ska ju jäsa så hiskeligt länge och ofta. Under tiden hinner man ju skriva en halv roman men jag valde att fortsätta med mina andra kaksorter istället.












Det blev kokostoppar doppade i choklad, sega chokladrutor och knäckflarn. Det tog mig hela morgonen och en bit in på eftermiddagen med några avbrott för lek med barnen, lunch och fika.











Medan Alva sov i vagnen och jag gräddade bullar passade Marcus och Hugo på att ge sig ut i den smällkalla kylan. Två dagar i rad har det varit -18 grader ute. Man är ju inte van så man blir alldeles stelfrusen och huttrig. Vi konstaterade att det var tre år sedan det var så kallt sist. Då var det inte lika kul att bo i vårt hus. Då höll vi nämligen på att renovera för fullt och hade ingen värme i huset. Usch...vilken missär vi levde i då!








Jag passade på att gå ut i det vackra solskenet för att ta kort på ett av de charmigaste husen som finns här i Mosås (strax efter vårat självklart) och det är vårt gamla fina stationshus. Visst är det fint?! Hade det varit till salu hade jag varit den första att lägga ett bud. Det är så otroligt vackert...och stort. Kolla bara in dom enorma fönstren.



Nä, nu är det dags att ge sig på middagen. Marcus och barnen har redan börjat där nere i köket så jag ska gå ner och se om jag kan assistera på något sätt. På återseende och ha en skön måndagkväll.
Kram Lovisa











2 kommentarer:

  1. Härliga bullar och kakor, vi kommer och smakar...
    tuff kille i solglasögon precis som tomten.
    Kram från oss i kisa

    SvaraRadera
  2. Huset är mitt de vet vi ju ;) Kram på familjen

    SvaraRadera