söndag 25 januari 2009

Familjen är samlad igen



Idag kom äntligen Marcus och Hugo hem igen från Kloten. Dom verkar haft det bra, Hugo han bubblade och berättade vad dom hade gjort...Grillat korv, åkt bob, sovit på överslafen, tittat på Dora och så hade Micke klättrat på taket. Det gäller att hänga med, som tur var fanns Marcus i bakgrunden och kunde suflera.

Hugo har varit i stort behov av att bli klippt och ikväll lyckades vi äntligen få det gjort. Han avskyr att bli klippt med maskin och jag har ingen bra frisörsax så vi fick helt enkelt locka och trixa för att få honom korthårig tillslut.




I morgon börjar Alva sin inskolning på dagis. Lilltjejen har gått och blivit så stor! Marcus ska börja inskolning de första två dagarna och sedan tar jag över. Marcus frågade precis hur jag känner inför de här två veckorna som ligger framför oss. Med handen på hjärtat så är jag inte det minsta orolig för jag är helt säker på att hon har hamnat på den bästa avdelningen med de bästa fröknarna och ett gäng härliga kompisar.




Svärmor Birgit var här och stöttade mig medan Alva var sjuk och Marcus var på kurs i Stockholm. Även om båda barnen var rätt så hängiga ( och jag med ) så hade vi några mysiga dagar tillsammans med farmor, här kommer lite bildbevis på det...







Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Vad mysigt vi hade trots sjukdom.Det känns skönt att ha kunnat hjälpa er lite när det krisar till.
    Farfar är hemma i dag så vi ska ha det lite skönt och mysigt.
    Kram från oss på Rosengatan

    SvaraRadera