fredag 28 december 2012

Lite uppdatering

Hej hej!

Alltså! Mitt huvud!! Det spränger och dunkar nått så sanslöst!

Jag vet inte om jag håller på att bli sjuk eller om det bara är alla nätter med obefintlig sömn som yttrar sig i form utav världshistoriens värsta huvudvärk?! Ont gör det iallafall!

Jahapp...och ännu en gång så har vi fått ställa in något roligt, som vi har sett fram emot, pga sjukdom. Ikväll skulle vi haft fredagsmys hemma hos Ida, Kristian och tjejerna. Men Molly är fortfarande inte kry...och så blev ju jag dålig i eftermiddags när jag kom hem från jobbet. Så vi ställde in helt enkelt.

Jättetrist :-(

Marcus hade en telefontid med vårdcentralen idag ang Mollys oförändrade status. Men dom tyckte att vi skulle avvakta tills imorgon innan vi kom in för en ny undersökning.

Och vet ni. Nu ikväll så har hon faktiskt fått tillbaka lite färg i ansiktet. Ögonen är piggare och hon har börjat prata och skratta igen och gör sina roliga Molly-miner. She's back...tror jag :-)

Hon hostar fortfarande värre än en gammal tant med kol. Det rosslar och visslar i bröstet på henne och så är hon jättehes. Men hon är superduktig när det kommer till medicineringsdags. Penicillinet smakar ju pärkas och det är ingen höjdare, men hon tar det iallafall. Vår tappra lilla tjej!!

Men det verkar faktiskt som att det är på väg att vända nu. Helt plötsligt bara, och det känns så bra!!

Å Hugo då? Jodå, han får anfall lite nu och då. Men nu kan det gå någon dag emellan varven. I går fick vi en kallelse till sjukhuset så i januari ska vi dit på lite uppföljning och provtagning. Det känns bra!

Nä hörrni. Nu blir det soffläge och fredagsmys med dom två stora en stund innan sängen kallar. Molly har redan slocknat...Sötnosen!

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar