tisdag 11 december 2012

Surpuppor

Halli hallå!

Usch, det är ingen höjdare att gå hemma såhär. Det påverkar inte humöret åt det positiva hållet direkt. Vi har varit ett gäng surpuppor allihopa idag :-(

Marcus har fått en variant på magsjukan och har inte mått så bra och har därför jobbat hemifrån. Hugo och Alva verkar ha klarat sig (tack och lov) och är pigga som små mörtar. Retsamma små mörtar som har gått gamm'gäddan (alltså mig) på nerverna.

Så ikväll när Hugo skulle bli hämtad på fotbollsträningen så tog jag med mig Alva på en promenad med pulkan och Boben. En skön och uppfriskande promenad i snön blev det. Nästan så att kroppen chockades av mötet med den friska, klara luften. Precis vad vi behövde...vi som har suttit i karantän sedan i söndags.

I morgon fortsätter jag vara hemma med Molly. Vi väntar ut dom där 48 timmarna som måste gå sedan hon sist kräktes. Men Hugo och Alva får gå till skolan och dagis, och Marcus vet inte riktigt än hur han gör...så vi får se om vi får sällis här hemma eller inte.

Avslutar med bilder från Alvas och min lilla utflykt till tandläkaren tidigare idag samt kvällspromenaden.

Hoppas ni har det gott!!

Kram Lovisa







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar