tisdag 10 juli 2012

Nöjd

Hallå där!

Nöjd! Det är så jag känner mig. Nöjd! Och lycklig!

Idag har det varit en toppendag :-D På förmiddagen trotsade vi regnet och följde med Ida och tjejerna ut till Stora Mellösa för att plocka jordgubbar.

Det var jag, Hugo och Alva som åkte iväg. Och såna här dagar är jag så glad när jag får en knäpp på näsan och en rak höger av mig själv och mina förutfattade meningar.

För innan vi for iväg så "trodde" jag mig veta PRECIS hur det skulle bli. Det skulle bli tjafs och flams...som det ALLTID blir när vi ska hitta på något skoj. Så jag hade stålsatt mig på det värsta.

Men då överraskar barnen mig med att vara harmoniska, lugna, artiga, snälla och tillmötesgående så det riktigt stänker om det!! Och då blir jag så glad. Rent utav själaglad!!! Det riktigt pirrar i kroppen av lycka. Det blir så mycket roligare när alla är snälla och glada och inte tjafsar ;-)

Vi fick en fin stund vid självplockningen och kom hem med 6,6kg jordgubbar!! Ca 3kg till låg i barnens magar. Det var ju tur att man inte behövde väga dom på vägen ut för då hade det blivit dyyyyrt!! ;-)

Men ikväll har jag också varit iväg på egen galej med min fina vän Ida. Vi tycker aldrig att vi hinner få prata tillräckligt med varann när vi ses då barnen och annat ofta pockar på uppmärksamhet. Så ikväll såg vi till att få komma iväg på lite "egentid". Det är som balsam för själen att sitta och prata med en vän över en god bit mat!!

Så nu är jag nöjd och lycklig! Det har varit en underbar dag!!!

Imorgon fortsätter roligheterna för då åker vi till farmor och farfar. Hela familjen längtar :-)

Kram på dig!

(Håll i dig...här kommer bilderna huller om buller)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar