söndag 22 juli 2012

Bygga...pausa


Hej hej!

Hur har ni det? Är det sol hos er? Här har vi faktiskt fått njuta av lite solsken. I fredags åkte vi till och med och badade en stund på förmiddagen. Det var såååå skönt!

Idag har vi det också fint, men det blåser en hel del. Bra packaväder med andra ord. Imorgon åker vi nämligen till Astrid Lindgrens värld med Ida och Kristian och tjejerna. Det ska bli supermysigt! Så idag packar jag och försöker få iordning här hemma. Det är så skönt att veta att huset är städat och fint när man kommer hem igen. Håller ni med mig? Det kanske bara är jag som har sådan konstig fixidé?? ;o)

Nu kanske ni undrar hur det går med bygget då, när vi håller på och åker och badar och packar och fixar med annat. Jodå, det går bara finfint!! Marcus ligger inte på latsidan om man säger så. Minutrarna före och efter badpauser, middagspauser, kisspauser och andra nödvändiga pauser spenderas flitigt vid stugbygget. Och det går framåt med rasslande fart. Han är så duktig min man. Jag har sagt det förr men det tåls att sägas igen. Jag är så stolt över honom...och imponerad!! :o)

Färdigpladdrat...tycker ni inte?? Här kommer det bilder istället :o) 

Takstolar och lita annat viktigt är på plats...

...för att börja lägga tak. Olle kom ner från Öfre Mosås för att hjälpa till :o)

Smidigt och snyggt med plåttak som nästan ser ut som riktiga takpannor. Det blev självklart samma färg på stugtaket som vi har på huset.

Lovisa to the rescue!!! Jag är inte lika haj på att snickra och mäta och vattenpassa som Marcus är. Men måla är jag en baddare på så igår fick jag också kavla upp ärmarna och dra ett strå till stacken :o)

Och plötsligt så fann vi oss själva, sittandes på släpet med varsin kaffekopp i handen och en skön stund i solen. Hugo och Alva var hos kompisar och Molly sov i vagnen ute. Skönt med en liten paus!

Igår kväll så tog vi ännu en paus från byggandet. Då åkte vi med Higårds till minigolfbanan som vi har här i byn för att käka glass och spela lite golf.
Vad tror ni Molly vill?? Jag tycker hon är lite otydlig i sitt kroppsspråk ;o)

Nöjd och glad efter en liten smakbit :o)

Hugo och Lucas var mest taggade utav oss allihopa och var klara med sina 18 hål när vi andra bara hade kommit halvvägs. Alva tyckte det var roligt i sisådär ett hål, sedan sprang hon runt och gjorde annat :o)

Såhär ser det ut i skrivande stund. Marcus och de stora barnen har åkt iväg för att handla lite mer panel. Han har också en tanke om att bygga en liten innervägg som fungerar som avskiljare/stödvägg för veden. Smart är han också, min man :o)

Och såhär ser det ut från vägen. Så småning om ska det på vita knutar och en vit dörr. Fönster återanvänder vi från vårt hus. Vi har en hel hög som står nere i garaget och skrotar. Bra va?!


Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. Vilken duktig lillebror jag har!!!!!

    Och Mollys kroppspråk... jag fnissade så barnen var tvugna att se vad jag grejade med.

    SvaraRadera
  2. Duktig man du har och du själv som står för
    markservicen.
    Molly kan verkligen tala om vad hon vill.
    Välkomna i morron. Kram R o B

    SvaraRadera