torsdag 12 juli 2012

9-årig bröllopsdag


Nu har jag fått tag i svärfars dator så nu kan jag visa lite kamerabilder istället för mobilbilder :o)

Igår när vi kom fram till Kisa så ville barnen upp i skogen och plocka blåbär nästan på en gång. Det är en av favoritaktiviteterna hos farmor och farfar när det är den tiden på året. Sagt och gjort. På med stövlar och fram med små hinkar och upp i skogen för att plocka.

Molly är redo för sin första blåbärsjakt.

Vi hittade MASSOR, men just i Mollys hink hamnade det inte så många.

Blått är gott...typ.

Och så var det dags för fiske i morse igen. Farfar, Hugo, Alva och Marcus åkte tillbaka till samma ställe som igårkväll. Två abborrar blev det :o)

Alva kämpade på med kastspöt...

...och med metspöt.

I eftermiddags tog vi en promenad upp till gammelmormor och gammelmorfar för lite eftermiddagskaffe. Alva ville gå runt med kakfatet och bjuda alla runt bordet. När hon kom och satte sig bredvid mig igen så sa hon nöjt; - Det var inte så himla farligt det där! ;o)

Alla samlade runt bordet.

Och så var det dags för det traditionella Bröllopsdagskortet som sagt. Om det är någon av er som är ny här på bloggen så kan jag berätta att jag och Marcus har tagit ett kort på oss själva varje bröllopsdag sedan vi gifte oss 2003. En kul idé som min storasyster kom på :o) Varje år har något nytt hänt :o) Från att sitta själva och se nyförälskade ut till att idag vara omringade av tre underbara ungar och se trötta och slitna ut...hahahaha!!!  

Det är ju inte lätt med tre yrväder till ungar att få alla att titta in i kameran och att alla ska se glada ut. Men på några stycken lyckades vi :o)

Jag är världens mest lyckligt lottade som har en sån underbar fin familj!!!

 
Imorgon åker jag och Marcus iväg på en egen liten minisemester på tu man hand för att fira vår 9-åriga bröllopsdag. Det gäller att vårda kärleken och varandra :o)
 
Må så gott!
 
Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar