tisdag 8 november 2011

Tisdag

Hallåj!

Har ni hört uttrycket "Äta magan från rygg'n"? Skulle nog inte tro det. Särskilt inte om det inte rinner äkta norrländskt blod i dina ådror ;o)

Uttrycket kommer (vad jag vet) uppifrån Norrland och min pappas hemtrakter och betyder att man enkelt uttryckt, ätit sig proppmätt. Magen från ryggen helt enkelt :o)

Så med det sagt så vet ni nu hur jag känner mig. Slängde ihop en lasagne till kvällsmat idag (läs; slet i mitt anletes svett för att inte bränna ostsåsen eller överkrydda eller underkrydda köttfärsen). Den blev riktigt bra trots allt och jag åt på tok för mycket så nu mår jag pärkas :o(

Idag så har jag och Alva varit på Marieberg och strosat runt. Jag hade några slantar som låg och brände i fickan och ville bli spenderade. Tex så fick Molly en sprojlans ny vinteroverall för pengarna som hon fick i present då hon barnvälsignades.

Tyvärr så blev det lite tokigt med just presenterna som Molly fick. Hugos lilla svimningsattack i samma veva drog ju liksom uppmärksamheten ifrån paketöppningen som ni förstår så vi hann aldrig tacka alla ordentlig för allt fint hon fick. Men mycket fint fick hon och både Molly och vi blev väldigt glada!

Ikväll är Marcus borta så jag och barnen ska försöka klara oss själva. Det är en trött skara som har kraschat i soffan ikväll och Hugo har dessutom lite feber och klagar på ont i halsen. Han låter ungefär så som jag lät när jag tappade rösten i våras.

Nä, nu somnade precis Molly i mitt knä så då ska jag passa på att lägga henne i sängen och sedan försöka få Hugo och Alva att göra henne följe.


Nu blir det mycket bilder på Molly märkte jag. Hoppas ni kan stå ut ;o)


Äntligen har hon börjat fatta det här med napp! Konstigt egentligen. Alva kämpar vi fortfarande med att hon ska sluta, och Molly hoppas vi ska börja (?!)


Det ser ju bättre ut utan...men den där pluggen är ju bra att ha ibland.


Molly i sin nya fina overall. Tack farmor och farfar och fam Wäneskog för bidraget!!!


Gick in till Apoteket och köpte en dosett som ska hjälpa Hugo att hålla ordning på medicinen. Smidigt!


Gla'skit!! Har jag talat om att hon kan sitta själv?? Det har hon kunnat i några veckor nu och hon blir stadigare och stadigare :o)

Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Var på apoteket igår och såg dossetterna vid kassan i olika färger och tänkte att jag skulle ringa och tipsa men glömde bort.... som små godisar i färgerna. Vilken fin overall det blev =0)
    Kram till er alla!
    Linda

    SvaraRadera