torsdag 24 november 2011

Här pyntas det

Hej igen!

Tänkte bara att jag skulle visa lite bilder på årets julpynt här hemma. Jag vet inte...kanske inspirerar det någon? Jag är ju ingen modebloggare elller heminredningsfreak, men lite mysigt är det att fixa och ändra här hemma och som sagt, kanske är det någon som tittar in och hittar en idé dom gillar?!


Adventsljusstaken som står på köksbordet fick lite goa gubbar och gummor på sig. Ljus och ljusfat från IKEA. Pepparkaksdeg från Skogaholm och inköpt på Willys ;o)


Den här adventljusstaken står för tillfället på öppna sipsen i vardagsrummet, men jag misstänker att den kommer flyttas runt endel. Everything från IKEA.


Den här lilla godingen "slängde jag ihop" på en höft. Fatet är köpt från WänaHem och kronan, ljuslyktan och pumlorna är köpta på Fröken Brogrens Veranda på väster här i Örebro.


Funderar på om jag ska köpa fler pumlor som ska få pryda julgranen i år? Så söta!


Ännu ett betongfat från WänaHem och så en ljuslykta från Rusta (av alla ställen) och så en liten söt plåtgran. Även den från Fröken Brogrens Veranda :o)


Dessa små ljushållare köpte jag på loppis för läääänge sedan. Ser ni vad det är? Ja, precis....kakformar :o) Passar perfekt till värmeljus!


Utomhus hänger det här hjärtat och hälsar vänner och julen välkommen :o) Hjärtat hittade jag på Lågprismagasinet och "GOD JUL" skylten på F B Veranda.





Molly är en rolig prick att umgås med om dagarna :o)



Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Så fint du gjort, och massor av fantasi.
    Ha en skön 1:a advent
    Kramar

    SvaraRadera