söndag 6 november 2011

Besök

Hej på er!

Idag har det verkligen varit dagen efter, dagen före. Det var så skönt att vakna upp i sängen imorse och veta att en helt ledig dag låg framför oss.

Loppiset igår gick bra. Det var fullt ös och MASSOR med folk. Det är fascinerande att se hur människor beter sig när det vankas låga priser och fynd. De blir som galna! Det knuffas och trängs och så får dom något vilt i blicken.

Hur som haver så fick jag sålt massor med prylar och det blev ett extra klirr i kassan.

Ett extra "klirr" i gossedjurssamlingen fick vi också då en man som stod vid ett bord bakom oss fick för sig att överösa Molly med gossedjur. Det var inte bara 1 eller 2 eller 3, utan snarare 23! Jag tyckte det var lite gulligt av honom tills jag förstod vilken baktanke han hade med mjukisdjurbombarderingen.

Han gick nämligen runt till mitt bord och hittade en Haglöfsryggsäck som han ville ha. När han undrade vad jag ville ha för den och jag nämnde priset så sa han; Eller så säger vi att jag byter den mot alla gossedjuren!

Ååååh, jag blir fortfarande arg när jag tänker på det. Gubbe!! Jag hade ju inte bett om att få dom där mjukisdjuren över huvud taget ju!!! Riktigt fult gjort!!! Grrrrrr :o( Så nu har vi en hel låda med fula gossedjur som jag bara blir arg av att se. Det får bli en tur till Myrorna med dom!

Idag fick vi mysigt besök av farmor och farfar. Vi har bara tagit det lugnt och fikat och ätit mat. Det blev även en liten utflykt till Svampen när mörkret började falla och det var riktigt mysigt att se Örebro från up high and by night.

Nu sover snart alla tre barnen och jag och Marcus ska turas om att fixa lite med grejer över datorn, sen blir det nog natti natti! Nu är det slut med att slarva runt på kvällarna och sova länge på mornarna. Imorgon börjar allvaret igen, med skola och dagis.



Otäcka och oärliga små gossisar ;o)


Molly och Farfar uppe i Svampen.


Örebro by night!


Marcus hämtade upp ett gammalt shackspel tidigare idag. Hugo lärde sig spelets regler rekordfort och ville självklart spela mot farfar när han kom. Det slutade 2-1 till Hugo :o) Farfar tog förlusten riktigt bra...är inte lika säker på att Hugo hade gjort detsamma om resultatet hade blivit tvärtom ;o)

Kram Lovisa

1 kommentar: