onsdag 16 november 2011

Seger, Stig Helmer!

Hallå hallå!

Har ni det bra? Vi börjar återhämta oss från en tråkig förkylning. Det snoras fortfarande en hel del här hemma och hostas...men vi överlever.

Ikväll har det hänt stora ting, det vill jag lova. Inte nog med att våra underbara vänner Micke och Ann-Sofie har fått en liten bebis, och Molly en lekkamrat (tjohooooo!!!!!! Välkommen älskade Lina Romell!) så har även vår egna lilla Stig Helmer (ni förstår smeknamnet sen när ni ser bilden här nedan) äntligen tagit flaskan för första gången. SEGER!!!!

Vi har hela tiden skyllt på Molly och sagt att hon inte gillar flaskan eller vällingen...men i själva verket så är det nog oss det har varit fel på. Vi har gett upp för lätt. Men ikväll vägrade jag ge upp, utan satt och trugade tills hon plötsligt inte orkade kämpa emot längre utan slukade hela flarran utan några som helst krussiduller. HA!!! Mamma-Molly 1-275 :o)

I morgon bitti ska vi tillbaka till sjukhuset för att träffa Hugos epilepsisköterska igen. Det är skönt att Marcus är med imorgon. Jag är så orolig att jag glömmer hälften av vad hon säger annars. Jag har blivit sån efter graviditeten och förlossningen och ett halvår av Mollys "operation dränering av mamma". Jag glömmer jättemycket!

När jag berättade för Hugo ikväll att vi ska till sjukhuset imorgon för att dom vill titta till honom och se hur han mår fick jag till svar, Citat -" Ahmäää, det är ju AS-tråkigt! Jag mår ju AS-bra ju! Slut citat. Jorå...det är vår lilla preeteen det ;o)


Pappas skägg kittlar dödsskönt under foten.


Stig Helmer light.


"En vällingflaska", tänker ni. "En TOM vällingflaska" tänker jag. Ett litet steg närmre friheten. Snart kanske jag kan få gå på café igen, shoppa all by my self, träna....oooh, vågar man drömma? Gå på bio!?!?!?!?!?! Ljuvligt!







Avslutar med Hugos Robotdans.



Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Jippi go Molly!! Twilightmaraton here we come!!!
    Vad duktig Hugo är på Robotdans Hihi.
    Kram Mia

    SvaraRadera