söndag 20 november 2011

Reklam

Hej på er!

Kan ni förstå att det börjar lida mot jul? Och fortfarande har det inte kommit någon snö, det är plusgrader ute, det blommar i rabatterna och gräset är grönt. Idag när vi var på väg hem från kyrkan så kom barnen inspringandes med blåbär i händerna som dom hade hittat i skogen utanför. Fattar ni?? I mitten på november! Ur led är tiden.

Hur har ni haft det då, den här helgen? Vi har haft en relativt lugn helg. Det enda tråkiga (enligt mig) är att Marcus har varit iväg både igår morse och imorse så jag har fått ta mornarna själv...igen! Ingen större skillnad från vardagarna alltså. Men sen så har han varit hemma och det har varit mysigt.

Molly har tagit flaska flera kvällar i rad nu och börjar även äta mer och mer burkmat, vilket gör att Marcus kan ta henne mer nu än förrut. Det är med blandade känslor jag gläds över framstegen. Min lilla tjej börjar bli så stor!

Men igår kunde jag åka iväg till Marieberg och Willys i två timmar för att handla och fixa lite presenter och det har inte hänt sedan Molly föddes. Förrut har hon antingen följt med mig eller så har jag blivit hemringd efter 45 minuter, 1 timme för att Molly har varit hungrig och ledsen. Framsteg som sagt!

Igår eftermiddag våldgästade vi Micke och Ann-Sofie för att äntligen få snusa lite på Lina (tre dagar gammal). Vilken lycka! Hon var så liten och söt. Alva tyckte att vi skulle skaffa en till liten bebis (gulp). Även om det är mysigt med bebisar så börjar även jag känna att vi är nöjda och glada över våra tre här hemma. Men man ska aldrig säga aldrig, som min pappa brukar säga ;o) Hahaha!

I fredags fick vi barnbidraget och dom pengarna fick inte ligga och mysa på kontot särskilt länge. Så fort affärerna öppnade så var jag i farten och handlade vinterkläder till barnen. Både Alva och Hugo kunde ha sina overaller från i fjol när jag lät dom prova dom för en dryg månad sedan. Men dom växer så det knakar så vid det här laget så har kläderna redan blivit för korta i armar och ben så därför behövde jag ge mig ut i jakt på nya.

Jag är så glad över att vi har fått Lager 157 hit till Örebro. Där handlar jag alltid regnkläder, vinterkläder, underkläder och andra kläder. Helt okej utbud med andra ord, och väldigt humana priser. Handla där om ni får möjligheten.

Igår när jag var på Marieberg så tittade jag in på Apoteket. Dom gör reklam för sitt eget smink just nu. Jag brukar vanligtvis inte köpa dyrt och fint smink utan handlar istället billig strunt på H&M. Men nu tänkte jag att jag skulle unna mig bra smink som jag vet INTE är testat på djur. Köpte därför på mig mascara och ögonskugga från Apoliva. Och just nu har dom ett erbjudande, om man köper minst två produkter från märket Apoliva så får man en puderborste med på köpet (värde 99:-). Det passade mig utmärkt eftersom att jag är i stort behov av en ny. Jag testade sminket i morse och känner mig väldigt nöjd. Ska nog gå tillbaka och spana efter lite rouge och puder också.

Nu är Hugo iväg på Discobowlingkalas, Alva har kommit hem från en kompis, Marcus kom precis in från en springrunda och Molly sover. Det är lugnt och skönt med andra ord och jag ska nog ta och krypa upp i soffan och bara njuta av att ingenting behöva göra....iallafall för en liten stund.

Hoppas ni får en skön vecka!


Min fina storasyster tittade förbi lite snabbt idag och jag hann fånga oss båda på bild. Inte helt olika va?! Nu när jag också klippte lugg :o)



Barnen var inte hemma när jag skulle fota vinterdressarna och de matchande mössorna, så Alvas sminkdocka fick agera "stand in".

Redo för vintern!


Mitt Apolivasmink. Och i bakgrunden kan ni se en skymt av mig och mitt nya nagellack :o) Jag gillar rött och hittade en ny fin nyans på H&M. 643 Chelsea red, heter den.



Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar