fredag 30 september 2011

Kändismamma och Award

Hej där ute!

Sitter och slötittar på Skavlan samtidigt som jag bloggar. Visste ni att jag har en kändismamma? Jodå...så är det! Eller, nja...riktigt så flashigt är det inte men jag och många med mig slås av det lite nu och då. Min systerdotter utbrast faktiskt en gång; "Mormor!!!!" När hon såg denna kändis i tidningen. Är ni nyfikna på att veta vem jag pratar om?

Ta en titt och bedöm själva :o)

Mamma Lilian

Maud Olofsson

Vad säger ni?? Lika va!! Jaja...nog om det :o) Ikväll har vi haft en härlig fredagsmyskväll med goa vänner. Cornelia och hennes familj har varit här och käkat och myst med oss. Hugo fick frisedel att åka och mysa med sin kompis Noa ikväll. Han gillar familjen Gustafsson/Revay jättemycket men han har ingen att leka med då Alva och Cornelia inte så gärna släpper in honom i sina leker. Därför fick han åka till Noa och leka med honom en stund ikväll istället. Alla blev nöjda, allra mest Hugo!

Alva har varit lite hängig sedan igår. Hon har varken feber eller är snorig. Men därimot klagar hon på huvudvärk och ont i örat. Men när vi pratade om att Cornelia skulle komma hit då piggnade hon till på en gång. Bästa vännen = Bästa medicinen!!!

Vad lyckligt lottade vi är som har så fantastiska vänner omkring oss. Det slår mig gång på gång hur otroligt mycket jag tycker om alla dessa fantastiska människor som berikar vårt liv på så många sätt. Underbart!!!

I morgon hörrni är det äntligen dags för lite "egentid". Om ni läser min blogg så vet ni att jag gjorde ett inlägg härom sistens där jag beklagade mig över att jag allt för sällan tar mig friheten att göra något för mig själv ibland. Men imorgon är det dags. Min underbara svägerska och vän Mia har bjudit ut mig på dejt och vi ska åka till Marieberg och ta en fika och bara sitta och prata och mysa tillsammans. Längtar så att jag håller på att spricka. Det ska bli så skönt! Kanske så måste Molly få följa med, men so be it! Hon är ju också tjej och kan behöva få lite girltime ;o)

Och vet ni vad...jag upptäckte precis att jag har fått en Award. Tack Kicki!! Det är en Award som innebär att jag ska svara på några frågor, länka tillbaka till den jag fått Awarden ifrån samt länka till 5 bloggar som har färre än 100 läsare men som förtjänar fler. So here we go...

Tack Kicki för att du valde mig. Klicka HÄR så kommer du in på hennes blogg. Kicki är en kollega till mig och som skriver så underhållande på sin blogg om livet som mamma, fru och människa i största allmänhet. Jag blir alltid så glad över hennes kloka och roliga inlägg. En blogg mycket väl värd att kika in på!

Och så var det de där frågorna...

Varför började du blogga?

Det var Mackan som tipsade mig om att man kunde blogga och att det fungerade som en dagbok. Jag tyckte att det var ett bra sätt att hålla familjen, som bor lite här och där, uppdaterade hur det gick med renoveringen av huset och barnens utveckling osv. Nu har det blivit som en drog, och så är det skönt att få skriva av sig och ha inlägg att se tillbaka på när minnet sviker.

Vilka bloggar följer du?

Oj, det är en hel del. Min svärmors och svägerskors bloggar. Likaså min storasysters. Men sen så kikar jag regelbundet in på endel kändisars bloggar också. Typ Hanna och Magdalena Graaf, Josephine Bornebush och håll i er nu...Kissies!!! Jag vet, jag vet! Men hon är så sanslöst sanslös så jag kan bara inte låta bli ;o)

Vilka favoritfärger har du?

Svart! Måste ju ha svart när jag jobbar. Så visst, ibland kan det kännas enormt uttjatat, men samtidigt så är det en väldigt användbar färg. Annars så gillar jag höstfärgerna som gäller i år. Rost, koboltblå och lite andra murriga färger.

Vilka favoritfilmer har du?

Ja, alltså...jag är ju en fjortis som tycker så, men jag gillar ju Twilight filmerna. Filmer som har mycket kärlek och spänning med i storyn, då är jag fast! Det finns många bra filmer men orkar i ärlighetens namn inte skriva ner alla nu.

Vilket land drömmer du om att besöka?

Thailand och Egypten. Antingen skulle jag vilja åka dit inom en snar framtid, men då skulle jag nog vilja lämna barnen hemma och resa ensam med Marcus. Annars så kan jag tänka mig att vänta tills dess att barnen blir så pass stora att dom också får ut något av resan och kan förstå och uppskatta historiken i landet och det kulturella olikheterna man får uppleva.

Jahaja....det var de fem frågorna. Det gick ju smärtfritt. Hoppas ni inte somnat av uttråkning so far.

Det brukar ofta bli så att jag skickar såna här Awards vidare till samma bloggkompisar (läs; familjemedlemmar) varje gång så därför tänker jag inte gör det igen! Istället tänker jag släppa Awarden fri. Varsågod att plocka åt dig den om du känner att du också skulle vilja svara på lite frågor och sedan uppmuntra någon genom att skicka den vidare.

Nä, nu är det dags för sängen. Kanske lite Wordfeud innan dess! Spelar en oliiiidligt spännande match mot Mia just nu ;o)

Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar