torsdag 8 september 2011

Molly i centrum

Hej på er!

Insåg precis att detta inlägg mest kommer att handla om Molly :o) Har några bilder att visa och Molly är med på alla.

Vi har det så mysigt här hemma hon och jag medan Hugo och Alva är i skolan och på dagis. Molly sover inte alls lika mycket och länge som Hugo och Alva gjorde då dom var små. Dom kunde sova i flera timmar i sträck medan Molly sover små skvättar här och där. Ofta somnar hon gärna till när hon äter och då har jag inte hjärta att lägga henne ifrån mig. Det är ju såååå härligt att sitta och mysa med henne när hon är sådär varm och gosig.

Idag har Hugo varit på sitt första simskolepass som sagt. Marcus följde med honom men fick tyvärr inte haka på in så det blev inga bilder därifrån. Men Hugo verkade nöjd och glad och visade stolt vilka övningar dom hade fått göra i vattnet. Jag tror att han är sugen på att fortsätta även nästa vecka.

Imorgon är det äntligen fredag. Men veckorna springer fram i sådan fart så jag tycker nästan att det vore bra om vi kunde sakta ner lite. Jag hänger inte riktigt med. Men fredagarna är alltid välkomna...det är ju liksom veckans höjdpunkt. I morgon laddar jag och Marcus inför en egen myskväll efter att barnen har somnat. Vi ska köpa hem sushi och titta på film (om Molly tillåter) och det ska bli så mysigt. Hoppas bara vi orkar hålla oss vakna ;o)

Alva ville vara med när Molly skulle få testa sin första smakportion. Som ni ser på Mollys min så är hon inte jättenöjd...

Men efter tröstande ord från storasyster och några strykningar på kinden så gick det lite bättre.
Någon dag måste jag lägga ut bilder på alla tre barnen från samma åldersperiod. Dom ser precis likadana ut...det går inte att ta miste på att dom är syskon med varandra ;o)

En vanlig syn här hemma :o)

Alva är lycklig över sin egen personliga och livs levande modedocka som hon kan "pynta" med alla sina smycken och accessoarer :o)

Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar