tisdag 3 maj 2011

Väntans tider!

Go´kväll!


Ja, egentligen är det väl ingen nyhet för nån utav er därute. Det har väl snöat i nästan hela vårt avlånga land idag om jag förstått det rätt. Men för min egen skull och för framtiden så antecknar jag det här och nu; Idag den 3 maj 2011 låg snön på marken när vi vaknade klockan 06:10. Som tur var så hade den smält bort några timmar senare, men det har fortsatt vara snöblandat regn hela dagen. Mycket skumt!


Efter att jag hade lämnat barnen på dagis så åkte jag till MVC för att besikta mig själv och bebisen. Allt såg bra ut och besöket var över på 10 minuter. Bebisen har växt men börjar plana ut nu...dessvärre gäller inte samma sak för mig utan jag fortsätter att växa, och det på bredden. Är nu uppe i + 15 kg. Jag väger till och med mer än Marcus nu för tiden...men det är i och för sig inte så svårt. Han börjar ju bli så tanig efter all träning :o)


Men det kan ju konstateras att jag verkligen går i väntans tider. Idag har jag som sagt varit på MVC och efter det åkte jag till Willys och handlade. Men sedan har jag mest bara latat mig och gått omkring och känt efter om det ändå inte är en värk jag känner?! Om jag går mycket över tiden kommer dom nog få lägga in mig på psyket först...för jag kommer nog bli smått galen på kuppen av allt väntande ;o)


För att göra det hela lite mer spännande och intressant tänkta jag efterlysa en liten tävling här på bloggen. En kompis på jobbet skickade just ett sms ikväll och slängde in en gissning när hon tror att bebisen ska komma, vilket kön den kommer att ha och hur lång och tung den kommer att vara :o) Vågar du vara med och gissa?? Det skulle vara kul att se vem som kommer närmast... Vem vet? Kanske det ligger ett fint pris i potten! ;o)



Gissningsleken börjar...NU!



Cissi tror: Pojke, 10 maj, 4210 gr och 51 cm
Linda, Jonas, Ebba & Noa tror: Flicka, 6 maj, 4025 gr och 53 cm
David tror: Pojke, 7 maj, 4150gr och 52 cm
Mia tror: Flicka, 7 maj, 4050 gr och 50 cm
Åsa tror: Flicka, 12 maj, 3678 gr och 52 cm
Farfar tror: Flicka, 8 maj, 3810 gr och 51 cm
Farmor tror: Pojke, 11 maj, 3960 gr och 53 cm
Alexandra tror: Flicka, 8 maj, 3770 gr och 50 cm


Vad tror du?



Trist syn att vakna upp till.



Kram Lovisa

9 kommentarer:

  1. Här gissar vi : Flicka , 6 maj, 4025g och 53 lång
    Hoppas vi vinner bilen ;0)
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Klart det blir en kille! 4150g, 52cm och så tittar han ut den 7:e (Maj)

    SvaraRadera
  3. Hm... Flicka 7 maj 4050g och 50 cm kram

    SvaraRadera
  4. 12:e maj, (måste ju hålla på samma siffra som syskonen) flicka 3678 g och 52 cm.

    SvaraRadera
  5. Farfar gissar en flicka på 3810 gr 51 cm. 8 maj
    Farmor gissar en pojk på 3960 gr 53 cm.11 maj.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Skrev min gissning igår men ser att det inte kom med. Ser verkligen fram emot att höra nyheten när den behagar att komma ut, och jag tror det sker natten till söndag, 8 maj, en söt tösabit på 3770 gram och 50 cm!

    SvaraRadera
  7. 8 maj tittar en liten tjej ut och hon väger 3740 g och är 50 lång!

    Så spännande!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Mormor vill oxå vara med och gissa: En tjej tror jag att är som väger 3890 g och är 54 cm lång och gär entré den 9:e maj.

    SvaraRadera
  9. Morfar ville visst oxå gissa=)En tjej som väger 3965 g och är 52 cm lång och ser dagens ljus den 12 maj kl.19.20. Amen!Bra va?

    SvaraRadera