tisdag 17 maj 2011

Semesterplaner

Hejsan!

Idag har det varit en evighetslång dag. Det har stundtals känts som att vi aldrig skulle komma fram till läggningen ikväll. Men nu är vi här och barnen sover äntligen vilket innebär att vi också kan krypa ner under täcket inom kort.



Molly och jag har varit hos BVC idag och fått det glädjande beskedet att Molly börjat gå upp i vikt. Idag vägde hon 3980 gram vilket är mycket bättre än fredagens dipp ner till 3760 gram (födelsevikt var 4010 gram). De senaste dagarna tycker vi att hon har blivit lite gulare än tidigare men det tyckte inte barnmorskan idag så då behöver vi inte fundera på att åka in och sola henne och det känns ju skönt. Men vi väntar fortfarande på att få den där remissen för att få komma in och röntga hjärtat för att få veta hur allvarligt blåsljudet är. Kanske det kommer något med posten imorgon?!



Idag har Marcus varit hemma igen och vi har försökt att underhålla barnen så gott det går. Dom tycker att det är skönt att få vara hemma och vara lediga tillsammans med sin nya lillasyster men dom saknar ändå dagis och sina kompisar väldigt mycket, vilket gör att det kan bli mycket tjat och gnäll här hemma. Idag har vi sett till att baka, spela spel och promenerat bort till lekparken för att fördriva tiden. Det är ganska bra gjort tycker jag med tanke på att jag sitter och ammar Molly i parti och minut. Men ändå blir det gnäll och barnen tycker att vi är dom tråkigaste föräldrarna ever som inte hittar på något kul med dom.



Men en rolig sak som vi har hittat på är att vi ringde och bokade en två dagars vistelse på Kolmården i sommar. Vi ska åka med min familj. Mina föräldrar och syskon med familjer kommer att stråla samman och spendera två dagar tillsammans och det kommer bli så kul. Jag längtar redan!!! Hoppas barnen blir nöjda ;o) Andra semesterplaner för i år är egentligen bara Ölandsresan i Juli...annars kommer vi bara ta det lugnt och vara hemma och njuta av sol, bad och goda vänners sällskap.



Även om jag mår väldigt bra efter förlossningen så kan jag inte ge mig in i "jagalekar" och hoppa studsmatta riktigt än. Det får Marcus göra istället!


Barnen gaddade ihop sig.

"Na na na na na na naaaa....du kan inte ta mig!"


Molly mös i vagnen.






Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Söta o goa busungar, tack för det fina kortet på er.
    Kramar från oss

    SvaraRadera