tisdag 24 maj 2011

Roliga barn

Hallå där!

Hoppas allt är bra med er. Själv så sitter jag med en liten Molly i knät som inte har det så lätt om kvällarna just nu. Magen krånglar och hon har ofta magknip. Hon rapar och fiser som den äkta Kindevågare/Lindbergare hon är ;o)

Jag fick ett bra tips idag; att lägga henne på mage på mitt ben och stryka henne över ryggen samtidigt som jag skakar lite lätt på benet. Och vet ni? Det funkar hur bra som helst. Hon gav genast ifrån sig en riktig avgrundsrap som skulle göra pappa Marcus avundsjuk.

Idag har jag och Molly gjort vår första tripp in till stan tillsammans. Vi åkte först till mitt jobb för att hälsa på. Det var mysigt att träffa delar av arbetskollegorna igen. Molly blev ordentligt uppvaktad och gullad med. Sedan träffade vi Lovisa och Hedvig på stan och gick och lunchade på Creperiet tillsammans. Hedvig är två månader äldre än Molly men är hälften så stor (hon föddes 6 veckor för tidigt). Tjejerna skötte sig exemplariskt så mammorna hann äta upp sin mat, ta en kaffetår efteråt och sitta och prata lääänge :o)

Så till överskriften..."Roliga barn". Det hoppar ut många roliga kommentarer ur barnens munnar här hemma. Det går inte en dag utan att vi får oss ett gott skratt. Men det är svårt att återberätta så att ni förstår det roliga i det hela. Ofta måste man ju vara med och lyssna på hela samtalet samt få se barnens minspel och kroppspråk.

Hugo kan dessutom vara lite disträ ibland ;o) Han hör sällan när vi pratar med honom, säger väldigt ofta "VA? eller slänger ur sig ogenomtänkta kommentarer. Som tex när jag en eftermiddag påminde barnen om att "pappa snart skulle komma hem" och fick till svar...: "Vilken pappa?" :o) Eller som igårmorse när jag bad honom att byta till rena kalsonger och senare på kvällen när jag plockade upp kläderna från badrumsgolvet efter att han hade badat såg att han hade gått omkring med två par kalsonger på sig hela dan. Han hade alltså inte tagit av sig de smutsiga utan bara dragit på sig det rena paret ovanpå dom andra ;o)

Alvas söta och roliga fundering för dagen var när vi fixade middagen och Molly gnydde lite från puffen på golvet. "Mamma, jag tjoj Wally är ledsen föj att hon haj tappat bort sin navelstjäng" :o) Ja, vem sörjer inte att man har tappat bort den?!?! ;o) Söta och underbara barn!!



Hugo flinar upp sig ordentligt och är nöjd när han får hålla i lillasyster.
Alva gillar att morgonmysa i sängen med Molly och mig.


Ps. Måste också passa på att säga hej till dig Therese...min gamla KappAhlkollega ;o) Vad roligt att du kikar in och läser bloggen. Blev så glad när jag såg ditt inlägg. Hoppas allt är bra med dig annars. Har faktiskt sett på VK:s Hej Babysida att du blivit mamma till två små sötnosar. Jättekul! Hör gärna av dig igen...har du någon mailadress? Kram Ds.


Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Kan inte annat än skratta åt de små barnen.
    Ha det gott
    Kram

    SvaraRadera